بسته خروج از رکود بیش از اقتصاد به فکر خودروسازان بوده است!

29 مهر 1394 ساعت 9:29

اخبار بانک: بسته خروج از رکود دولت که چند روزی خبرساز شده است بیشتر به فکر خودروسازان بوده است!


به گزارش اخبار بانک، دولت یازدهم چند روزی است از بسته خروج از رکود رونمایی کرده که گفته می شود هدف آن خارج کردن اقتصاد کشور از رکود است.

اما آن چیزی که در طی چند روز گذشته شاهد آن بوده ایم مانور بسیار دولتی ها بر روی یکی از تصمیمات اصلی این بسته خروج از رکود بوده است.

دولتی ها طی روزهای گذشته و با بدست آوردن کمترین فرصتی، به دفاع از بسته خروج از رکود و پررنگ جلوه دادن وام خودروی ۲۵ میلیون تومانی می پردازند.

در این بسته دولت وام خودرو را با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به ۲۵ میلیون تومان رسانده است.همچنین نرخ تسهیلات خودرو که پیش از این ۲۱ درصد بوده را به ۱۶ درصد کاهش داده است.

این در حالی است که هم اکنون بهای تمام شده پول در بانک ها به بالای ۲۶ و ۲۷ درصد رسیده است و پرداخت تسهیلات ۱۶ درصدی یک خودکشی و ضرر ۱۰ درصدی برای بانک ها محسوب می شود.

اما چه شده است که دولت در بسته خروج از رکود خود سعی می کند اعطای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو با نرخ ۱۶ درصد را بزرگ جلوه دهد.

آیا هدف دولت خارج کردن شرکت های خودروسازی داخلی از رکود شدید ناشی از تشکیل کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر است؟

آیا اگر این کمپین تشکیل نمی شد باز هم دولت حاضر بود سوبسید و زیانی ۵ درصدی برای پرداخت تسهیلات خودرو در نظر گرفته و به شهروندان عرضه کند؟

بهتر است این سوال را دولتی ها پاسخ دهند که واقعا هدف آنها از ارائه بسته خروج از رکود خارج کردن رکود شدید در بازار خودرو و مقابله با کمپین نخریدن خودرو بوده و یا خیر؟


کد مطلب: 38410

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/38410/بسته-خروج-رکود-بیش-اقتصاد-فکر-خودروسازان-بوده

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com