۰
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵

پیش‌بینی وضعیت امروز بورس

در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار سه‌شنبه بواسطه تقویت احتمال پاسخ اسرائیل به حمله اخیر ایران از یکسو و سوی دیگر ترس از بابت برگشت دامنه نوسان به محدوده‌های قبلی و تحمل زیان بیشتر، با فشار عرضه و تحرکات منفی آغاز کرد و تشکیل صف فروش در برخی از نمادهای مورد توجه، منجر به گسترده شدن تصمیمات هیجانی در کلیت بازار شد.
پیش‌بینی وضعیت امروز بورس
به گزارش اخباربانک، البته فضای معاملات به مراتب بهتر از یکشنبه بود و در نیمه دوم بازار با روشن شدن نرخ دلار (کاهش قیمت) و زمزمه افزایش نرخ نیما تحرکاتی را در راستای جمع‌آوری صف فروش و رنج مثبت در برخی از نمادهای مورد توجه شاهد بودیم. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با افت 5 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 202 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات تحت تاثیر زد و خورد سنگین معامله‌گران و ورود مجدد صندوق‌های حمایتی افزایشی بود و به 3.8 همت رسید و رقمی بالغ بر 710 میلیارد تومان (معادل 19 درصد ارزش معاملات) از چرخه بازار خارج شد. بنابر بر برخی اخبار غیر رسمی طی روزهای اخیر رقمی بالغ بر 4.5 همت توسط صندوق‌های حمایتی به بازار تزریق شده است.

روز گذشته درخصوص دو سناریوی سیاسی پیش روی بازار بحث شد. "بدترین سناریو این است که طرف مقابل کمی زمان بخرد و با این روش، ایران را در شک و تردید نگه داشته تا در زمان مقتضی دست به حملات جدید بزند و زهر خود را بریزد.

این منتظر نگه داشتن و سایه ترس، بدترین چیزی است که می‌تواند رخ دهد و بازار را در وضعیت لنگ در هوا شبیه به آنچه می‌بینیم نگه دارد. به هر حال عملیات نظامی، موشک‌پراکنی و جنگ، ریسک کوچکی نیست و نمی‌توان تبعات آن را پیش‌بینی کرد. بنابراین بسیاری از سهامداران حق دارند که سرمایه خود را از ریسک بزرگی به نام جنگ دور نگه دارند.

اما حقوقی‌های بزرگ که زمانی متولیان اصلی بازار بودند و امروز فقط اسم آنها را می‌شنویم، نباید رفتار هیجانی و مغرضانه خصوصا در سمت فروش داشته باشند و صرف اینکه اقدام به نقدکردن پرتفوی شخصی خود کرده‌اند، با رفتار غیرحرفه‌ای در مسیر فروش دارایی چند هزار میلیارد تومانی کدهای تحت مدیریت خود قرار بگیرند ! (اتفاقی که این روزها برخی از سهم‌ها رخ می‌دهد و سازمان بورس باید به دنبال راهی برای جلوگیری از این رفتار باشد !) در گذشته، حقوقی‌ها پای کار بودند و اتفاقا نتیجه حمایت‌های خود را هم می‌گرفتند. یکی از دلایلی که بازار در دی ماه سال 98 یک برگشت تمام عیار و قوی را پس از اتفاقات تلخ سیاسی رقم زد، همبستگی و اتحاد بالای حقوقی‌ها در آن دوره بود.
https://akhbarbank.com/vdcewn8o.jh8eni9bbj.html
تازه ترین اخبار