۰
شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۶
بانكهاي مجوز داري كه مجاز نيستند!

محدوديت تازه بانك مركزي براي بانكها

چند روز گذشته بانك مركزي نامه اي به معاون مطبوعاتي وزير ارشاد ارسال و اسامي بانكهاي مجاز به تبليغات را اعلام كرده است.اين در حالي است كه موسساتي كه حتي در ليست بانكهاي مجوز دار بانك مركزي حضور ندارند به راحتي تبليغ مي كنند.برخي از قدرت و لابي اين موسسات در بانك مركزي در مقابل ساير بانكها خبر مي دهند.
محدوديت تازه بانك مركزي براي بانكها
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، بانك مركزي و معاونت نظارت اين بانك امسال سال پركاري را داشته و دارد.چندين بانك اخطار گرفته اند و چندين موسسه مالي و اعبتاري هم مفتخربه دريافت كارت قرمز شده اند.
اما معاونت نظارتي بانك مركزي اخيرا نامه اي جالب به معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد ارسال كرده كه ابهامات بسياري دارد.
اولين ابهام در نامه وي تعداد بانكهايي كه وي آنها را مجاز به تبليغات اعلام كرده است مي باشد.دومين ابهام محدود كردن بانكهايي كه عملا مجوز دارند اما در ليست بانك مركزي حضور ندارند.سومين ابهام نيز عدم برخورد بانك مركزي با موسسات مالي و اعتباري است كه تازه وارد بازار شده و در سايت بانك مركزي حضور ندارند ولي به راحتي در تلويزيون و رسانه ها تبليغ مي كنند.
بانك مركزي در نامه خود به وزارت ارشاد « بانک اقتصاد نوین، بانک پارسیان، بانک کارآفرین، بانک سامان، پاسارگاد، بانک سرمایه،بانک سینا، بانک شهر، بانک دی، بانک انصار، بانک تجارت، بانک رفاه کارگران، بانک صادرات، بانک ملت و بانک حکمت ایرانیان» را مجاز به تبليغات دانسته است.
معلوم نيست كه بانك مركزي چرا برخوردهاي دوگانه با تعدادي از بانكها و موسسات مالي دارد.به يك بانك هشدار جدي مي دهد ولي رفتارهاي ديگر بانكها و موسسات مالي را نمي بيند.متاسفانه برخودرهاي دوگانه و متناقض بانك مركزي در شبكه بانكي تمامي بانكها را بيش از پيش تحت فشار قرار داده و اين روند نيز تمامي ند ارد. 

خطاي املايي يا نديدن!
جالب است كه در بين اين اسامي خبري از نام بانكهايي چون گردشگري،قوامين،ايران زمين،خاورميانه،موسسه اعتباري توسعه و حتي بانك هاي تخصصي نيست!
بانك مركزي مشخص نكرده كه بالاخره بانكهايي چون قوامين و ايران زمين و غيره كه در ليست بانكهاي مجوز دار در سايت خود اين بانك قرار دارند چرا در نامه به وزارت ارشاد حالا وجود ندارند؟
حال معلوم نيست اين بانكها مجوز دارند يا ندارند؟و اگر مجوز دارند و نامشان هم در ليست بانكهاي مجوز دار در سايت بانك مركزي است پس چرا نمي توانند تبليغ كنند؟
بانك مركزي مشخص نكرده كه تكليف مابقي موسسات مالي كه مجوز خود را كسب و حتي در فرابورس پذيره نويسي سهام كرده اند چه مي شود؟
اگر موسسه و يا بانكي از ديد بانك مركزي مجاز نيست پس چرا از رسانه ملي تا تبليغات ورزشي حضور دارد.مردم عادي نيز نمي توانند تصميم مناسبي بگيرند.بعنوان مثال موسسه مالي كوثر در ليست بانك مركزي نيست و به گفته معاون نظارتي بانك مركزي در ليست مجاز تبليغات هم جايي ندارد اما در طول همين ماههاي اخير حجم بالايي از تبليغات را آغاز كرده است. 

خبري از بانكهاي جديد نيست
طي ماههاي گذشته يك بانك جديد از بانك مركزي مجوز اخذ كرده و چندين ادغام نيز در شبكه بانكي صورت گرفته است.اما خبري موضوع راه اندازي شعب و تعيين تكليف استخدام نيروهاي اين بانكها نيست.بعنوان مثال بانك خاورميانه مجوز نهايي خود را كسب و حتي پذير ه نويسي هم كرده است اما خبري از راه اندازي شعب اين بانك نيست و تكليف اسخدام بسياري از جوانان كه در آزمون استخدامي بانك مذكور شركت كرده اند روشن نيست.
اين موضوع در ساير بانكها نيز حادث است.برخي از بانكها با اينكه در برخي از شهرها شعبه خود را تجهيز كرده اند و نيروهاي استخدامي نيز آزمون را پشت سر گذاشته اند اما استخدام انها در هاله اي از ابهام است.بانك مركزي نيز فعلا در گير و دار محدود كردن بانكهاست و وقت رسيدگي به اين مباحث را ندارد.
تعدادي از جواناني كه در آزمون استخدامي بانكها شركت كرده اند از بلاتكليفي چندين ماهه خود گلايه مند هستند و نمي دانند بالاخره بايد چه كنند؟

https://akhbarbank.com/vdce.z8vbjh8vp9bij.html
تازه ترین اخبار