۰
دامنه موبایل بنکینگ در فیلیپین چنان گسترده شده که به حوزه اقتصاد خرد رسیده است و به این وسیله خدمات خود را در بازار مردم کم درآمد خارج از مراکز شهری بزرگ نیز ارائه کند.
موبایل بنکینگ وارد حوزه های جدید می‌شود
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، شرکت Smart Communications که تهیه کننده خدمات موبایل بنکینگ در اقتصاد خرد است قصد دارد محصولات بانکی مرتبط با حساب‌های بانکی پس انداز و وام در سیستم بانکی مناطق دورافتاده را به بنیان‌های اختصاصی موبایل واگذار کند.

در این خصوص شرکت Dizon با Smart Communications همکاری می‌کند. این شرکت با بنیاد PLDT-Smart نیز همکاری می‌کند. PLDT-Smart یک شرکت فنلاندی است که همراه یک بانک هلندی سهامدار خدمت mBank هستند.

بر اساس بیانیه شرکت Dizon نخستین خدمات از طریق شرکت mCompany ارائه می‌شوند. این بنیاد غیردولتی زمانی می‌تواند عملیات‌های mBank فیلیپین را انجام دهد که قانون گذاران درخواست آن را برای اجازه تاسیس یک بانک رسمی تایید کنند.

دیزون در ادامه بیانیه‌اش می‌نویسد: از میان ۱۰ فیلیپینی ۷ نفر حساب بانکی رسمی در مؤسسات مالی ندارند و دلیل عمده آن این است که ملزومات افتتاح حساب بانکی زیاد است و در مناطق دور افتاده شعبات بانکی زیادی وجود ندارد اما تقریباً تمام ساکنان این کشور تلفن همراه دارند.

mCompany (و به تدریج خدمت mBank) با ارائه خدمات ساده و موثر مالی به مردم اطمینان می‌دهد در هر لحظه به اندازه نیازشان پول در اختیار دارند. 

منبع: technology.inquirer.net
https://akhbarbank.com/vdcb.gbwurhbwaiupr.html
تازه ترین اخبار