۰
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۷
كاهش بهاي طلا در آخرين ساعت معاملات

نوسان قیمت‌ها در بازار خلوت ارز و سکه

بهای طلا در بازارهای جهانی در پایان معاملات هفتگی در سطح 1715 دلار بسته شد که نسبت به غروب روز جمعه 6 دلار افت ثبت کرد. قیمت طلا از 1730 دلار بعداز ظهر جمعه ابتدا به 1722 دلار رسيد و در ادامه در سطح 1715 بسته شد. در بازار‌های جهانی فروش تکنیکی و برخی بدبینی‌ها نسبت به نتایج مجادله اوباما و نمایندگان کنگره بر سر افزایش مالیات‌ها و بالا بردن سقف بدهی‌ها موجب افت قیمت طلا عنوان شده است.
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، تحلیل‌های موجود تاکنون از برخی توافقات بر سر این موضوع بین جمهوری‌خواهان و دولت آمریکا خبر داده است. برخی امکان اینکه این توافق نهایتا تاپایان سال ۲۰۱۲ (تقریبا ۲۹ روز دیگر) بین دو طرف صورت بگیرد، بسیار محتمل می‌دانند. 
در صورتی که این توافق حاصل نشود دولت آمریکا منابع مالی کافی برای خرید اوراق قرضه و اجرا کردن برنامه محرک‌های اقتصادی که ماهانه ۴۰ میلیارد دلار را برای خرید این اوراق در نظر گرفته در اختیار نخواهد داشت. برنامه افزایش مالیات بر ثروتمندان نیز که محور اصلی شعارهای انتخاباتی اوباما نیز بوده در عمل به جهت تضاد با برخی سیاست‌های اشتغالزایی دولت او ناهمخوان است. 
از این رو مخالفت‌های جدی جمهوری‌خواهان مانع مهمی است که هنوز به طور جدی نمایی از توافق بر سر آن دیده نمی‌شود. با این وجود در صورتی که هماهنگی کاملی بین دو طرف به وجود بیاید اقتصاد جهانی دیگر نگران رکودی دیگر نخواهد بود و روند قیمت کالاها و فلزات قیمتی نیز افزایشی خواهد شد.

قيمت‌هاي داخلي 

در بازار داخلی، اما قیمت دلار و سکه در ساعات اولیه بازار قدری افزایشی شد ودوباره تا ساعت ۱۵ رو به کاهش نهاد. نوسان قیمت پس از این ساعات نیز به بازار بازگشت؛ اما این بار بیش از دلار قیمت سکه تغییر داشت. با اینکه ظاهر بازار نشان می‌داد نه خریداری در بازار جولان می‌دهد و نه فروشنده‌ای برای فروش مراجعه می‌کند، قیمت‌ها بر تابلو‌ها تغییرات معنی داری داشت. دلار دیروز پس از یک جهش ۸۰ تومانی، دوباره ۴۰ تومان افت داشت. قیمت سکه ابتدا تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالارفت و مجددا با کاهش ۲۰ هزار تومانی کاهش یافت. از ساعت ۵/۳ به بعد دوباره قیمت سکه به سوی قیمت اولیه افزایش یافت. نیم سکه تا ظهر از ۶۰۰ هزار تومان گذر کرده بود که در ادامه تا ۵۹۰ هزار تومان کاهش یافت و باز هم به ۵۹۵ هزار تومان رسید. ربع سکه هم که تا ظهر از ۳۰۰ هزار تومان گذر کرده بود ابتدا به ۲۹۸ هزار تومان و دوباره تا ۳۰۱ هزار تومان افزایش یافت. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون اجرت ساخت نیز تا ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت. در مرز مبادلات همچنان از تخصیص ارز خبر‌هایی به گوش می‌رسد. اولویت پنجم بیشترین میزان ارز بری را در این مرکز به خود اختصاص داده است. 

منبع:دنیای اقتصاد
https://akhbarbank.com/vdca.6nak49nua5k14.html
تازه ترین اخبار