۰
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۷

قیمت دارا دوم اصلاح می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه جلسه شورای عالی بورس اظهار کرد:این جلسه در اصل به علت اتفاقاتی که در چند هفته اخیر در بورس رخ داد و سبب اُفت شاخص شده است، برگزار شد. در این جلسه تصمیمات مهمی گرفتیم و اعضای شورای عالی بورس نیز به دغدغه های سرمایه گذاران در بازار سرمایه اشاره کردند.
قیمت دارا دوم اصلاح می‌شود
به گزارش اخباربانک، حسن قالیباف اصل به سنا گفت: سازمان بورس مجوزهای لازم برای عرضه صندوق دوم دولت را صادر کرده و ‌طبق برنامه ریزی ها به موقع انجام می شود. این صندوق عمومی است و افراد با کد ملی هم می توانند صندوق دارادوم را که مشتمل بر سهام شرکت های پالایشی است، خریداری کنند. البته تعیین قیمت واحدهای این صندوق توسط هیات دولت در حال بررسی است.

وی از دستور کار قرار گرفتن عرضه ETF سوم خبر داد و افزود: هنوز درخواستی از سوی سازمان خصوصی سازی به بورس در این زمینه ارسال نشده اما این موضوع در دست پیگیری است.

این مقام مسئول جلسه امروز شورای عالی بورس را در راستای حمایت از بازار عنوان کرد و ادامه داد: در مورد سهام عدالت در شورای عالی بورس بررسی هایی انجام و قرار شد تا از اعتبارات کافی برای خرید سهام عدالت استفاده شود. سهام عدالت جزو سهام مهم و شرکت‌های بزرگ بازار است ضمن اینکه قرار شد معاملات سهام عدالت بطور بلوکی توسط کارگزاری ها و نهادهای مالی انجام شود. بنابراین این سهام دیگر بصورت کد در بورس معامله نمی شود.

قالیباف اصل درخصوص شرایط منفی بازار طی چند روز اخیر توضیح داد: وضعیت بازار همواره تابع عرضه و تقاضا است. سرمایه گذاران باید بدانند همیشه بازار صعودی نیست بلکه قیمت ها از متغیرهای ‌موجود و اخبار و واقعیت های روز تاثیر می گیرد و این بازار همواره با ریسک همراه است. تصمیمات اخیر شامل بازگشت ساعت معاملات، افزایش حدنصاب در صندوق های با درآمد ثابت به ۱۵ درصد و افزایش حد اعتباری کارگزاری ها با توجه وضعیت‌ روز ‌و در جهت تقویت بخش تقاضا انجام شد. البته درحال بررسی برای افزایش و ارتقای سیستم معاملات و رفع کندی آن نیز هستیم.

وی اجرای سهام شناور را مناسب دوران رونق دانست و اضافه کرد: در شرایط فعلی عرضه ای در این راستا انجام نخواهد شد. بازارسرمایه همچنان توانایی صعود دارد ولی هرچقدر این افزایش با شیب ملایم تری صورت بگیرد، مناسب تر است. در چند هفته گذشته با وجود ریزش در بازار متغیرهای بنیادی بازار تغییری نکرده است.

قالیباف اصل به سرمایه گذاران توصیه کرد:  مازاد دارایی را به بازار وارد کنند. سرمایه گذار در بازارسرمایه باید حوصله داشته و صبر پیشه کند و در نظر داشته باشد بازده‌ بورس در بلند مدت بیشتر از بازارهای دیگر است.
 
https://akhbarbank.com/vdchvinq.23n-xdftt2.html
تازه ترین اخبار