۰
بانک سامان باهدف کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا، دستورالعملی را برای مشتریان شبکه بانکی کشور منتشر کرد.
به گزارش سامان رسانه، هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا و افزایش احتمال ابتلا به این بیماری، اقدام به انتشار دستورالعملی برای حفاظت از مشتریان در برابر این بیماری کرد.
 
بر اساس، این دستورالعمل بانک سامان از مشتریان می‌خواهد تا مراجعات حضوری به شعب را کاهش دهند و تنها در موارد ضروری به شعب مراجعه کنند. دراین‌ارتباط بانک سامان با دارا بودن زیرساخت قوی الکترونیک از همه مشتریان خود می‌خواهد تا خدمات بانکی خود را به‌صورت آنلاین از بستر نت بانک، موبایلت و تل بانک سامان دریافت کنند.
 
در کنار این لازم است که مردم در هنگام خرید، از فروشندگان بخواهند تا پایانه فروش را در اختیارشان بگذارد و از ارائه کارت‌بانکی به فروشنده پرهیز کنند. در همین خصوص لازم است که مشتریان از تماس مستقیم با دکمه‌های دستگاه اجتناب و برای واردکردن رمز از دستکش و یا دستمال استفاده کنند. این موضوع در خصوص استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و دستگاه‌های نوبت‌دهی نیز صادق است.
 
همچنین توصیه می‌شود تا حتی‌المقدور از تماس مستقیم دست با اسکناس و اسناد بانکی اجتناب شود. علاوه بر این برای شمارش اسکناس از دستگاه‌های پول‌شمار استفاده و از پد مرطوب و یا خیس کردن انگشت با زبان برای شمارش اسکناس و اوراق اجتناب شود. در کنار این با توجه به نزدیکی ایام نوروز، پیشنهاد می‌شود به جای عیدی دادن اسکناس از کارت هدیه استفاده شود.
 
بانک سامان همچنین توصیه می‌کند که مشتریان تلفن همراه و کارت‌بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند. علاوه بر این برای پر کردن اوراق بانکی از خودکار شخصی استفاده کنند.
 
در کنار این لازم است که مشتریان در داخل شعب و صف انتظار خودپرداز و هنگام استفاده از پایانه فروش و سایر مراکز پرتردد، فاصله خود با دیگران را به میزان یک متر رعایت کنند.
 
توصیه دیگر بانک سامان به مشتریان این است که در صورت دارا بودن علائم بیماری، حتی‌الامکان از مراجعه به شعب بپرهیزند و در صورت ضرورت برای حضور در شعبه حتماً از ماسک استفاده کنند.
 
بانک سامان همچنین توصیه می‌کند که مشتریان پس از مراجعت از بانک‌ها و مراکز پرتردد نسبت به شست و شوی دست‌ها با آب و صابون و دیگر شوینده‌ها اقدام کنند.
 
مشتریان برای دریافت اطلاعات در خصوص خدمات بانکی و رفع مشکل می‌توانند با مرکز سامان ارتباط به شماره 0216422 تماس بگیرند.
https://akhbarbank.com/vdcdno05.yt0sf6a22y.html
تازه ترین اخبار