۰
۱
پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۹

بازار مسکن تکان خورد

آمار بانک مرکزی حاکی از آن است که معاملات مسکن در بهمن امسال نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل، رشد داشته که این موضوع می‌تواند حاکی از حرکت بازار مسکن به سمت رونق باشد.
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در بهمن‌ سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در این ماه به ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد رسید که نسبت به ماه گذشته ۲۴.۱ و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته ۴۴.۴ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش از مجموع واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۴۳.۲ درصد بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند که البته نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته این سهم ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر از میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران منطقه ۵ با سهم ۱۷.۱ از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده و مناطق ۲ و ۴ نیز با سهمی بیش از ۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

این در حالی است که متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در منطقه یک شهر تهران ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده و در منطقه ۱۸ نیز متوسط قیمت هفت میلیون و ۱۶۰ هزار تومان بوده است که به این ترتیب این مناطق بیشترین و کمترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

براساس گزارش بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در طول ۱۱ ماهه سال جاری به حدود ۷۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۵.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

در عین حال متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی در این مدت ۱۳ میلیون تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۶۳.۵ درصدی داشته است.

این گزارش حاکی از آن است که در بهمن‌ سال جاری بیشترین واحدهای مسکونی معامله شده در دامنه قیمتی ۹ تا ۱۰.۵ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا بوده‌اند که این واحدها ۱۰.۵ درصد از کل معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند و توزیع حجم معاملات به گونه‌ای بوده است که ۵۶.۴ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران معامله شده‌اند.

پرطرفدارترین واحدهای مسکونی معامله شده نیز در این ماه نیز واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متری بوده که ۱۴.۵ درصد از معاملات را در بر می‌گیرد و پس از آن واحدهای دارای زیربنای ۶۰ تا ۷۰ و ۷۰ تا ۸۰ مترمربع در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

اغلب واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران در بهمن‌ماه سال جاری با سهم ۱۱.۷ درصد ارزشی بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان داشته‌اند.

گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در بهمن‌ سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۹.۴ و ۳۱.۵ درصد افزایش داشته است.
https://akhbarbank.com/vdchxknq.23nxzdftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
مجید
Iran, Islamic Republic of
وقتی قدرت خرید مصرفی کاهش شدیدی دارد و تقاضا برای سرمایه گذاری و دلالی است اسم ان رارونق نمیشه گذاشت تا کی میخواهید دروغ بگید بالا رفتن قیمتها و کاهش ارزش پول ملی را اسمش را رونق میگذارند رونق واقعی وقتی است که قدرت مصرف کننده بالا باشد و اقدام به خرید مصرفی کند یا تبدیل به احسن کند
تازه ترین اخبار