۰
مدیر عامل بانک صادرات ایران در گفت و گویی اطمینان داد که این بانک صورت‌های مالی سال 98 را با سود به پایان خواهد رساند، فروش اموال مازاد با جدیت ادامه خواهد یافت و در آینده نزدیک شاهد عرضه سهام گروه مالی سپهر صادرات در بورس خواهیم بود.
به گزارش اخباربانک به نقل از روابط‌ عمومی بانک صادرات، حجت‌اله صیدی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در بانک صادرات ایران در راستای خروج از زیان و بهبود عملکرد گفت: بر اساس چشم انداز و نقشه راهی که در ابتدا اعلام کردیم، اولین گام ما برای بهبود شرایط در بانک کاهش زیان و ورود به سودآوری بود. این اقدام را با اصلاح ساختار مالی بانک شروع کردیم که شامل بهینه سازی ترکیب سپرده ها بود. سعی کردیم منابع گران قیمت را کاهش دهیم و به سمت سپرده های ارزان قیمت حرکت کنیم، با اقداماتی که صورت دادیم تلاش شد تا وزن سپرده های ارزان قیمت افزایش پیدا کرده و با جذب سپرده های بیشتر سهم از بازار بانک را افزایش دادیم.
 
مدیر عامل بانک صادرات ایران اظهار کرد: از موارد دیگری که در راستای بهبود آن اقدام شد این  بود که هزینه‌های مالی را کاهش دادیم.  گاهی برای تامین وجه از بازار بین بانکی به طور شبانه اقدام می‌شد و همین طور گاهی اضافه برداشت بانکی در  سال‌های 95 و 96 داشتیم که این موارد به طور کامل متوقف شد و این امر منجر به کاهش هزینه های مالی بانک شد.
 
وی افزود: از طرفی سمت دارایی‌های ترازنامه اقلام مهم ما مطالبات بود که تلاش شد برای اولین بار در سال 98 مطالبات معوق ما سیر کاهشی داشته باشد، این امر منجر می‌شود که از ذخیره‌گیری بیشتر در حساب‌ها کاسته شود و با کاهش حجم مطالبات، بخشی از ذخائری که مابه ازای وصول مطالبات گرفته بودیم، کاهش یابد.
 
صیدی گفت: از دیگر اقدامات که در راستای بهبود عملیات در بانک صورت گرفت بحث افزایش درآمدهای کارمزدی بود و خوشبختانه در دو بخش درآمدهای حاصل از فعالیت‌های ارزی و درآمد‌های کارمزدی همانطور که در صورت‌های 9 ماهه دیده می‌شود، نسبت به 6 ماهه و همچنین سه ماهه وضعیت درآمدها بهبود داشته است. انتظار داریم این روند تا پایان دوره مالی 12 ماهه سال جاری ادامه‌دار باشد و امسال را با سود به پایان ببریم.
 
مدیر عامل بانک صادرات ابراز  کرد:  البته این سود رقم قابل ملاحظه‌ای نخواهد بود چرا که اهتمام ما در این مرحله تماما بر کاهش زیان و خروج از زیان‌دهی بود که این مهم در حال عملیاتی‌شدن است و امیدواریم با تداوم مدیریت هزینه ها و افزایش درآمدها بتوانیم سال آینده سود مناسب تری را به نسبت سال جاری محقق کنیم.
 
صیدی درباره مطالبات این بانک از شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز گفت: در مورد طلب از شرکت خوارزمی با این شرکت به توافق رسیدیم و بخشی از مطالبات را به صورت دارایی وصول کردیم و در جدول اقساط تجدید نظر کردیم. از طرفی با توجه به این که نیروگاه‌ها در دریافت وجوه حاصل از برق با تاخیر مواجه‌اند، بخشی از مطالبات را نیز در غالب اوراق بدهی تهاتر کردیم.
 
مقام ارشد مدیریتی بانک صادرات درباره برنامه بانک در خصوص فروش اموال مازاد هم گفت: در سال جاری فروش‌های خوبی داشتیم و در برنامه داریم تا در اسفندماه آگهی سراسری فروش ویژه برای املاک مازاد داشته باشیم و در سال جاری رقم خوبی را از بابت فروش اموال مازاد در صورت های مالی شناسایی کنیم.
 
صیدی به عرضه سهام شرکت‌های در اختیار بانک نیز اشاره داشت و گفت: عرضه سهام شرکت‌های زیر مجموعه توسط گروه مالی سپهر صادرات در حال طی کردن فرآیندهای اداری است، با توجه به این که برنامه عرضه گروه مالی سپهر صادرات را در دستور کار داریم، باید اقدامات لازم در راستای تبدیل شرکت به سهامی عام، آماده‌سازی صورت‌های مالی تلفیقی و ... را عملیاتی می‌کردیم که این اقدامات در حال اجراست. همچنین انتقال سهام شرکت‌های زیر مجموعه بانک به گروه مالی در دست اجرا بود که نهایی شد و انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه سهام گروه مالی سپهر صادرات در بورس باشیم.
https://akhbarbank.com/vdca0yn0.49new15kk4.html
تازه ترین اخبار