۰
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۳

قیمت طلا بالا رفت

قیمت طلا پس از افت شدیدی که روز گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه پس از هشدار آمریکا در خصوص سرایت ویروس کرونا به این کشور که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، بالا رفت.
به گزارش اخباربانک، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۶۳۹ دلار و ۷۴ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۱۶۸۸ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از هفت سال گذشته بود اما روز سه شنبه ۱.۹ درصد ریزش کرد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۶۴۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت " آی جی مارکتس"، مردم نگران گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان هستند. شاید بدترین سناریوی ممکن برای اقتصاد جهانی اتفاق بیافتد و این مسئله باعث شده قیمت طلا همچنان بالا بماند زیرا همه نگران افت بازدهی سرمایه‌گذاری‌های دیگر هستند.

آمریکا روز سه شنبه به شهروندانش هشدار داد برای انتشار ویروس کرونا در این کشور آماده شوند.

بازارهای سهام آسیایی با نگرانی‌ها نسبت به گسترش شیوع ویروس کرونا نزول شاخصهای وال استریت را دنبال کرده و سقوط کردند.

بر اساس گزارش رویترز، شیوع سریع ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر فعالیتهای اقتصادی جهانی باعث شده است انتظارات برای تسهیل سیاستهای پولی به منظور حمایت از رشد اقتصادی توسط بانکهای مرکزی جهان تقویت شود.

نرخهای بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه گذاری در طلا را تقویت می‌کند.

طبق نظرسنجی رویترز، تاثیر شیوع کرونا فراتر از چین خواهد بود و اکثر اقتصادهای بزرگ منطقه دچار کندی قابل توجه رشد یا رشد منفی خواهند شد.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز سه شنبه ۰.۷ درصد رشد کرد و به ۹۴۰.۰۹ تن رسید که گویای تقاضای بالا برای طلا است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد رشد، ۲۷۰۶  دلار و ۸۷ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۸ دلار و سه سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۲۹ دلار و ۵۴ سنت رسید.
https://akhbarbank.com/vdcf0jde.w6dmxagiiw.html
تازه ترین اخبار