۰
سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۲

جزییات پرداخت تسهیلات به بازنشستگان کشوری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزییات تسهیلات ۱.۲ میلیون تومانی به ۱.۲ میلیون بازنشسته کشوری که قابلیت سه بار پرداخت در سال دارد را تشریح کرد.
به گزارش اخباربانک، محمد شریعتمداری بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) و در مراسم امضای تفاهمنامه اعضای تسهیلات خرید به بازنشستگان کشوری گفت: در این طرح بدون آنکه منابعی را ازصندوق اختصاص دهیم، تسهیلات به بازنشستگان اعطا خواهد شد.

وی افزود: هر بازنشسته کشوری در چارچوب طرح یاری بانک صادرات، صندوق بازنشستگی و فروشگاه رفاه سه میلیون و ‌۶۰۰ هزار تومان در هر سال با نرخ سود صفر و کارمزد دو درصد دریافت خواهد کرد.

وزیر کار تصریح کرد: درکنار این طرح، پر کردن سبد معیشت را هم داریم که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه باید انجام دهیم. شریعتمداری تاکید کرد که هیچگونه اجباری برای استفاده از این طرح نیست و فروشگاه رفاه نیز وعده داده که تخفیف‌های فصلی خود شامل تسهیلات اعطایی در این طرح نخواهد شد.

وزیر کار اظهارداشت: گردش مالی منابع متعلق به بازنشستگان، پتانسیل ارزشمندی است که بانک‌ها از آنها استفاده می‌کنند؛ کافی است که ما طراحان خوبی برای طراحی این گونه طرح‌ها داشته باشیم. شریعتمداری همچنین گفت: تاکید می‌کنم که طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان ومتناسب‌سازی آن باهمکاری نمایندگان مجلس به تصویب برسد.

وی از تمهیدات لازم برای مقابله با سیل وکرونا در کشور خبر داد و افزود: کرونا حادثه‌ای برون‌زاست و ما شبانه‌روزی درمراکز تامین اجتماعی برای خدمات‌رسانی درحال تلاش هستیم و ‌دولت هم هآنچه را که درتوان دارد، به میدان آورده تا با کرونا مقابله کند که این امر نیازبه همبستگی دارد.
https://akhbarbank.com/vdcfjmde.w6dm1agiiw.html
تازه ترین اخبار