۰
سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹

شاخص بورس ۵۱۸ هزار واحد را هم رد کرد

شاخص کل بورس امروز قدم به قدم رشد کرد و در حالیکه در ساعات اولیه معاملات روی محور ۵۰۳ هزار واحد در حرکت بود، با گذشت زمان از ساعت معامله به ارقام ۵۱۰ هزار، ۵۱۲ هزار، ۵۱۷ هزار و در نهایت ۵۱۸ هزار واحد رسید.
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز ۱۴ هزار و ۷۷۸ واحد رشد و رقم ۵۱۸ هزار و ۵۱۳ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۴۷۱۰ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷۰ هزار و ۹۴۴ واحد رسید.

به طور کلی ۳۱۲ نماد مثبت و ۴۷ نماد منفی بودند که از میان این نمادها صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، معدنی وصنعتی چادرملو و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی پارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

بانک‌های تجارت، ملت و اقتصاد نوین، ماشین سازی اراک، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز ۱۳۹ واحد رشد کرد و در رقم ۶۶۹۱ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۴۸۶ هزار معامله انجام دادند که ۲۶ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال ارزش داشت. در این بازار ۱۷۵ نماد مثبت و ۴۶ نماد منفی بودند و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون، صنایع مشاین‌های اداری ایران، فولاد هرمزگان جنوب، فرابورس ایران، پتروشیمی زاگرس و سنگ آهن گهر زمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر فرابورس داشتند.

نمادهای پربیینده فرابورس شامل سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، س. توعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و کشاورزی و دامپروری بینالود می‌شود.
https://akhbarbank.com/vdcbgfbz.rhbf9piuur.html
تازه ترین اخبار