۰
يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

با ۱۰ خودروی برتر BMW آشنا شوید؛ پادشاهان!

با ۱۰ خودروی برتر BMW آشنا شوید؛ پادشاهان!
کمپانی Bayerische Motoren Werke در ۷ مارس سال ۱۹۱۶ تاسیس شد و تولید خودرو‌های لوکس و مصرفی را آغاز کرد. این شرکت از آن زمان تاکنون یکی از بهترین تولیدکنندگان خودرو برای جاده و پیست‌های مسابقه است. به طور کلی شرکت BMW به عنوان یک خودروساز لوکس به شهرت رسیده و در طول یک قرن گذشته، وسایل نقلیه باکیفیت، ایمن، قابل اعتماد و قدرتمندی ساخته است. در ادامه شما با ۱۰ محصول برتر BMW آشنا شده و تاریخ‌سازی آلمانی‌ها در صنعت خودروسازی را شاهد خواهید بود.

BMW E۹
با ۱۰ خودروی برتر BMW آشنا شوید؛ پادشاهان!
مدل E۹ از محصولات کمپانی BMW در رتبه دهم لیست ما جای گرفته است. مدل E۹ در سال ۱۹۶۸ و به عنوان یک کوپه GT به تولید رسید. تولید E۹ پس از یک دهه متوقف شده و از سال ۱۹۷۵ دیگر به شرایط ایده‌آل بازنگشت و به فراموشی سپرده شد. این اتومبیل در زمان حضور در بازار جزء خودرو‌های درجه یک بوده و به دلیل عملکرد بهتری که نسبت به M۳۰، ۱۶ داشت؛ یکی از بهترین اتومبیل‌های جهان برای مسابقات قهرمانی European Touring و Deutsche Rennsport-Meisterschaft بود. نسخه‌های مختلفی از E۹ با تفاوت در ظاهر بیرونی و عملکرد‌های گوناگون توسط کمپانی BMW به تولید رسیده است.
BMW E۳۹ M۵
با ۱۰ خودروی برتر BMW آشنا شوید؛ پادشاهان!
رتبه نهم لیست ما به BMW E۳۹ M۵ اختصاص داده شده است. مدل E۳۹ M۵ را باید نسخه کلاسیک و پدر حقیقی M۵‌های امروزی دانست و به عقیده اکثر کارشناسان خودرو، نقطه عطفی در تاریخ BMW و به اوج رساندن آن بود. مدل E۳۹ M۵ در سال ۱۹۹۹ و با مدل ۲۰۰۰ عرضه شد و اولین خودروی BMW در کلاس M بود که از پیشرانه هشت سیلندر استفاده می‌کرد. پیشرانه V۸ تنفس طبیعی E۳۹ M۵ را با نام S۶۲ شناخته و ۳۹۴ اسب‌بخار قدرت داشت. پیشرانه مذکور نمونه‌ای از توانمندی مهندسان آلمانی بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ مدل E۳۹ M۵ را به ۵ ثانیه می‌رساند.
BMW Z۳ M Coupe
با ۱۰ خودروی برتر BMW آشنا شوید؛ پادشاهان!
مدل Z۳ M را باید اتومبیلی کوپه یا رودستر دانست که عملکرد و کارایی بهتری از Z۳ و Z۴ داشت. مدل Z۳ M کوپه در سال ۱۹۹۸ به تولید رسید؛ اما عمر کوتاهی داشت و پس از چهار سال و در سال ۲۰۰۲ تولید آن متوقف شد. مدل Z۳ M کوپه از توان پیشرانه‌ای ۳.۲ لیتری با کد S۵۰ استفاده کرده و قدرت آن به محور عقب انتقال داده می‌شد. این اتومبیل برای جاده ساخته شده بود؛ اما عملکرد خوبی در بازار نداشت.
BMW ۸۵۰CSI
با ۱۰ خودروی برتر BMW آشنا شوید؛ پادشاهان!
مدل ۸۵۰CSI را باید یک تغییر بزرگ در سری ۸ از محصولات کمپانی BMW دانست و عملکرد فوق‌العاده آن قابل ستایش است. در واقع هدف از ساخت و توسعه ۸۵۰CSI تولید نسخه‌های اولیه M۸ بود. در مدل ۸۵۰CSI از پیشرانه‌ای مشابه با اتومبیل BMW ۸۵۰i استفاده شده و آلمانی‌ها موتور ۵.۶ لیتری V۱۲ با کد S۷۰B۵۶ را برای آن انتخاب کرده بودند. مدل ۸۵۰CSI به پیشرانه V۱۲ مجهز شده و به همین دلیل یکی از اتومبیل‌هایی بود که کارایی بالایی داشته و از گیربکسی ۶ سرعته و دستی برای انتقال قدرت به چرخ‌ها استفاده می‌کرد. اما مدل ۸۵۰CSI یکی از محصولات کمیاب BMW شد و مقررات جدید آلایندگی هوا اجازه تولید پیشرانه S۷۰B۵۶ را نداد؛ بنابراین BMW در سال ۱۹۹۶ با ۸۵۰CSI خداحافظی کرد.
BMW E۳۶ M۳
با ۱۰ خودروی برتر BMW آشنا شوید؛ پادشاهان!
مدل E۳۶ M۳ از محصولات BMW را باید نسل دوم M۳ دانست که از سال ۱۹۹۲ تا سال ۱۹۹۹ به تولید رسید. در این اتومبیل از پیشرانه شش سیلندر با توانایی ۳۲۱ اسب بخار استفاده شده است. این اتومبیل برای اولین بار به عنوان سدانی ورزشی معرفی شد و به همین دلیل اکثر خریداران و مشتریان محصولات BMW سردرگم شدند. بسیاری معتقد بودند که E۳۶ M۳ اتومبیلی برای استفاده روزمره است. ولی عده‌ای تصورات دیگری در سر داشتند. اما به طور کلی مدل E۳۶ M۳ را باید اتومبیلی دانست که توانایی حضور در پیست مسابقه را داشته و در شرایط گوناگون عملکرد قابل تقدیری خواهد داشت
BMW M۱
با ۱۰ خودروی برتر BMW آشنا شوید؛ پادشاهان!
قرار بود که مدل M۱ به عنوان مغز متفکر BMW و لامبورگینی در بازار حضور داشته باشد. ولی در دهه ۱۹۷۰ میان لامبورگینی و BMW شکرآب شد و BMW تصمیم گرفت که به شکل انفرادی و بدون لامبورگینی پروژه M۱ را به سرانجام برساند. مدل M۱ در سال ۱۹۷۸ به عنوان یک خودروی مسابقه‌ای و با تلاش مهندسین ایتالیایی و آلمانی معرفی شد. اختلافات BMW با لامبورگینی خط تولید M۱ را از تورین ایتالیا به مونیخ آلمان انتقال داد و سرانجام M۱ برای همیشه در آلمان ماندگار شد. مدل M۱ به پیشرانه شش سیلندر مجهز شده و از گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده می‌کرد. این اتومبیل کوپه‌ای دو درب بوده و قدرت پیشرانه را به محور عقب انتقال می‌دهد.
BMW M۳
با ۱۰ خودروی برتر BMW آشنا شوید؛ پادشاهان!
برای ساخت مدل M۳ از محصولات کمپانی BMW از مواد سبک استفاده شده و به جای جوشکاری برای اتصال برخی از قسمت‌های بدنه آن از چسب و پیچ و مهره استفاده شده است. مدل M۳ از پیشرانه توربو دوقلو و نوع جدید و سبکی از فیبرکربن استفاده کرده و خودرویی چابک و قدرتمند است. استفاده از M۳ در پیست مسابقه هیچ اشکالی ندارد و علاوه بر آن شما می‌توانید با M۳ یک رانندگی قانونی را تجربه کرده و از سیستم ناوبری آن برای رانندگی در جاده‌های گوناگون بهره ببرید.
BMW ۲۰۰۲
با ۱۰ خودروی برتر BMW آشنا شوید؛ پادشاهان!
اتومبیل BMW ۲۰۰۲ بخشی از پروژه سری ۰۲ کمپانی BMW است؛ اما در سال ۲۰۰۲ به تولید نرسیده و BMW آن را در سال ۱۹۷۳ و در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت آلمان معرفی کرده بود. این اتومبیل اولین مدل از محصولات BMW بود که از توربوشارژ استفاده می‌کرد. مدل ۲۰۰۲ درست قبل از بحران نفتی سال ۱۹۷۳ عرضه شد. در آن دوره تعدادی از کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، عرضه نفت را متوقف کرده و قیمت نفت حدود ۴۰۰ درصد افزایش یافت. کمپانی BMW تنها ۱۶۷۲ دستگاه از مدل ۲۰۰۲ را به تولید رساند.
BMW M۵۳۵i
با ۱۰ خودروی برتر BMW آشنا شوید؛ پادشاهان!
مدل M۵۳۵i را باید یکی از اولین اتومبیل‌های سدانِ کمپانی BMW دانست که معرفی آن باعث شد که این کمپانی به فکر تولید و توسعه خودرو‌های اسپرت باشد. مدل M۵۳۵i نسخه اسپرت و توسعه یافته ۵۳۵i بوده و تنوعی در سری ۵ (E۱۲) کمپانی BMW است. مدل M۵۳۵i تنها E۱۲ بود که از پیشرانه شش سیلندر خطی استفاده کرده و در تاریخ BMW جاودانه است.
BMW ۵۰۷
با ۱۰ خودروی برتر BMW آشنا شوید؛ پادشاهان!
مدل ۵۰۷ از محصولات BMW یکی از بهترین اتومبیل‌های تاریخ کمپانی BMW است. این اتومبیل در سال ۱۹۵۶ تولید شد. عمر ۵۰۷ کوتاه بود و BMW در سال ۱۹۵۹ تولید آن را متوقف کرد. مدل ۵۰۷ محصولی جاده‌ای بود و براساس برنامه‌ریزی‌ها باید تعداد زیادی از آن‌ها برای فروش به ایالات‌متحده آمریکا صادر می‌شد. اما هزینه ساخت ۵۰۷ به شدت بالا بوده و قیمت آن بسیار زیاد بود؛ بنابراین تنها ۲۵۲ دستگاه از ۵۰۷ به تولید رسید و به یکی از نادرترین خودرو‌های تاریخ تبدیل شد. مدل ۵۰۷ خودرویی ۲ درب و کانورتیبل بوده و از پیشرانه OHV V۸ به همراه گیربکس ۴ سرعته دستی بهره می‌برد.
منبع: hotcars
 
https://akhbarbank.com/vdcirvaq.t1a352bcct.html
تازه ترین اخبار