۰
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۱

خبر مهم برای بدهکاران مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: آخرین فرصت بهره‌مندی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم قابل بخشش، امسال است و در صورت عدم پرداخت، بدهی مالیاتی قطعی می‌شود و برخورداری از تسهیلات یاد شده تا پایان سال جاری، در سال آینده فراهم نخواهد شد.
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، امید علی پارسا ضمن اشاره به بخشنامه‌های اخیر در راستای بخشودگی جرائم مالیاتی اظهار کرد: این بخشودگی صرفا به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور صادر شده و در سال‌های آتی، بدین منوال شاهد بخشودگی جرائم مالیاتی نخواهیم بود؛ لذا لازم است فعالان اقتصادی به ویژه فعالان عرصه تولید، از تسهیلات قانونی مذکور نهایت استفاده را ببرند.

وی ضمن رد این شائبه که بخشودگی ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی هر ساله تکرار خواهد شد، گفت: قطعا حمایت دولت از بخش غیردولتی همواره باید محدود، مشروط، کاهنده و تضمین دار باشد. البته با صدور بخشنامه‌ای و به منظور رفع این شائبه، اعلام کردیم که در سال ۱۳۹۹، هم سطح اختیارات ادارات کل امور مالیاتی در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی محدود خواهد شد و هم احراز شرایط خوش حسابی باید با مستندات کامل صورت گیرد. در واقع صرفه و صلاح این است که فعالان اقتصادی از فرصت استثنایی امسال استفاده کنند و ضمن اکتساب عنوان خوش‌حسابی، با سهل‌ترین شکل ممکن و با عزت و احترام از بار سنگین جرائم مالیاتی رهایی یابند و قاعدتا هیچ مؤدی هوشمندی ۱۰۰ تومان بخشودگی سهل و آسان و با عزت و احترام امسال را با ۷۰ تومان بخشودگی احتمالی و سخت در سال بعد عوض نمی کند.

پارسا در توضیح نحوه محدود شدن سطح اختیارات مدیران در سال آینده گفت: با رعایت مفاد ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم و سایر مقررات مربوط، در خصوص بدهی‌های قطعی شده از ۱۳۹۹/۱/۱ به بعد، حداکثر بخشودگی جرائم قابل بخشش، برای مؤدیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری یا پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط، ۷۰ درصد و برای سایر مؤدیان ۵۰ درصد برای هر منبع مالیاتی در هر سال یا دوره به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌گردد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بار دیگر بر استفاده از این ظرفیت قانونی از سوی فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: مؤدیان در صورت عدم پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده تا پایان سال جاری، به عنوان مؤدی خوش‌حساب تلقی نشده و جرائم متعلق قابل بخشودگی نخواهد بود.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، وی تاکید کرد: تفاوت این بخشودگی جراءم با اختیارات بخشودگی مدیران استان‌ها این است که برای نخستین بار، ۱۰۰ درصد بخشودگی ابلاغ شده و اختلاف سلیقه و برداشت و اتلاف وقت و انرژی فعالان و سیستم اداری و یا پرداخت هزینه‌های مشاوره و وکالت و ... برای مجاب کردن ادارات کل امور مالیاتی و اخذ بخشودگی و خدای ناخواسته مفسده اداری در این خصوص را به صفر رسانده و در واقع هر مؤدی بدون اتلاف وقت و انرژی و ... صرفا با مراجعه به اداره امور مالیاتی ذیربط و پرداخت اصل بدهی، با سهولت هر چه تمام و با عزت و احترام از بار سنگین جرائم خلاص می شود.
https://akhbarbank.com/vdcjioem.uqeh8zsffu.html
تازه ترین اخبار