مرحله دوم ادغام ۵ بانک در سپه از فردا آغار می‌شود

17 فروردين 1398 ساعت 9:38

ادغام ۵ بانک وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه با فروش سهام بانک‌ها از ۱۸ فروردین (فردا) وارد مرحله دوم می‌شود.


به گزارش اخباربانک، از ۲۹ اردیبهشت سال جاری پس از پایان فرآیند فروش سهام، درعمل ادغام پنج بانک وابسته به نیروهای مسلح شامل انصار؛ قوامین، مؤسسه کوثر، مهراقتصاد و حکمت ایرانیان در بانک سپه انجام می‌شود.

طبق اطلاعیه‌های جداگانه‌ای که از سوی چهاربانک و مؤسسه منتشر شده است، فروش سهام این بانک‌ها از دهه دوم فروردین ماه ۱۳۹۸ کلید می‌خورد.

بدین ترتیب واگذاری سهام بانک‌های انصار، قوامین، مؤسسه اعتباری کوثر و مهر اقتصاد از ۱۸ فروردین ماه ۹۸ آغاز می‌شود و اشخاص حقیقی و حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح می‌توانند نسبت به واگذاری سهام خود اقدام کنند.

شرایط انتقال سهام بانک‌های ادغامی

 شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره شرایط انتقال سهام بانک‌های ادغامی بر اساس مجوز شورای عالی بورس  با بیان اینکه، انتقال سهام افرادی که سهامدار بانک‌های ادغام شده در بانک سپه هستند با مجوز شورای عالی بورس برای نقل و انتقال خارج از ساعت دریافت شده است، گفت:این سهام با حداکثر قیمت اسمی یا قیمت قبل از بسته شدن منتقل می‌شود و تصمیم گیری به نفع سهامداران است.
 
وی اظهار داشت: هر شخصی که تمایل داشته باشد سهم خود را می‌تواند به نهادهای دارای مجوز منتقل کند.

رئیس سازمان بورس با بیان این که فرم‌هایی برای این نقل و انتقال‌ها طراحی کرده ایم، افزود: این فرم‌ها در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد و آنان با اختیارات خودشان می‌توانند سهام خود را واگذار کنند و اگر تمایل نداشته باشند باید منتظر کار کارشناسی دادگستری باشند که در خصوص سود و زیان این بانک‌ها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و تصمیم گیری می‌کند و هر حقوقی که به این افراد تعلق بگیرد به آن‌ها ارائه می‌شود.

محمدی گفت: اگر افرادی شکایت داشته باشند قوه قضائیه شعبه‌ای را انتخاب می‌کند که این افراد می‌توانند برای شکایات خود به آن مراجعه کنند.
 
بر اساس اطلاعیه چهار بانک و موسسه اعتباری، از روز یکشنبه ۱۸ فروردین ماه سال ۹۸ به مدت ۳۰ روز کاری تا روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۸ امکان استفاده از شرایط خرید سهام فراهم است  البته قیمت سهام قابل خرید برای ۴ بانک و موسسه متفاوت است.

         شرایط خرید سهام حکمت ایرانیان


کد مطلب: 67244

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/67244/مرحله-دوم-ادغام-۵-بانک-سپه-فردا-آغار-می-شود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com