۰
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ساعات پایانی سال ۱۳۹۷، از پرداخت کامل حقوق و مزایای کارکنان دولتی که از محل بودجه عمومی، حقوق دریافت می کنند، خبر داد.
به گزارش اخباربانك، دکتر فرهاد دژپسند که در حاشیه بازدید از معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور با خبرنگاران رسانه های گروهی سخن می گفت، با اعلام این خبر اظهار داشت: این در شرایطی که خیلی از منتقدان، فکر میکردند دولت نمی تواند در سال جاری از عهده این کار بر بیاید، معنای ویژه ای داشته و بسیار با ارزش است.

 وی اعلام کرد: همچنین در کنار حقوق کارکنان دولت، تا این لحظه، حدوا ۴۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی قانون بودجه نیز، اعم از نقد و اوراق خزانه، پرداخت شده است.

 دژپسند افزود: این موضوع هم در این شرایط، گواه خوبی است بر اینکه دولت به رغم تنگناها، توجه خاصی به اتمام طرح های عمرانی دارد.

 وزیر اقتصاد در ادامه گفت: من یک مژده برای مردم ایران دارم و آن اینکه، بر اساس برنامه ریزی ها، سهم درآمدهای نفتی کشور در سال ۱۳۹۷ به یک سوم رقم کل منابع عمومی دولت کاهش یافته و این یعنی، سایر درآمدها، مثل مالیات، سهام، بهره مالکانه و .... در سال آینده، دو برابر درآمد نفتی کشور خواهد بود.

 دژپسند افزود: این عملکرد، نشان از حرکت دولت به سمت سالم سازی بودجه، تامین درآمدها و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بودجه ریزی بدون تکیه بر درآمدهای نفتی است.

 وزیر اقتصاد یادآور شد: همین الان همکاران ما در معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، در مقامی هستند که بتوانند از محل درآمدهای واریزی به حساب خزانه در ساعات پایانی سال ۱۳۹۷، بخشی از هزینه های ضروریِ پرداخت نشده را هم پرداخت کرده و خیال مسئولان دستگاه های اجرایی را در آخرین ساعات مانده به تحویل سال نو راحت کنند.

 دکتر دژپسند ادامه داد: یک نکته جالب و درخشان دیگر اینکه، خیلی از تحلیلگران که موضع انتقادی نسبت به دولت دارند، قایل بر این بودند که دولت نمی تواند اسناد خزانه را سر موعد، نقد کند ولی بر اساس گزارش خزانه دار کل کشور، حتی برخی اوراق، یک روز زودتر از موعد، تسویه شد و موردی نداریم که یک ساعت، در موعد بازپرداخت، تاخیر افتاده باشد.
https://akhbarbank.com/vdcay6ni.49n0e15kk4.html
تازه ترین اخبار