۰
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۸

پرمبادله‌ترین ارزهای جهان

دلار کماکان در جهان بیش از هر ارز دیگری محبوبیت دارد.
به گزارش اخباربانك به نقل از مؤسسه "کمپلو"، مردم به دلایل بسیار زیادی از ارزهای جهانی در مبالات خود استفاده می‌کنند؛ از مبادله با طرف‌های خارجی گرفته تا حفظ ارزش پول خود. با این حال برخی از ارزها از محبوبیت بیشتری در بین ارزهای مختلف برخوردار هستند که ثبات، نرخ برابری و مقبولیت زیاد از جمله این دلایل است.
در ادامه با محبوب‌ترین ارزهای خارجی آشنا می‌شوید:

دلار: از زمان پیمان پولی برتون وودز، دلار آمریکا تاکنون مهم‌ترین و پر مبادله‌ترین ارز جهانی بوده است. حدود نیمی از تراکنش‌های مالی جهان به وسیله دلار انجام می‌شود و بهای فلزات گران بهایی چون طلا، نقره و نفت بر حسب دلار قیمت گذاری می‌شود.

یورو: یورو از سال ۱۹۹۹ معرفی شد و از سال ۲۰۰۱ رسماً وارد چرخه پولی جهانی شد. یورو ارز ۱۹ کشور از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا است و بعد از دلار، دومین ارز محبوب جهان به شمار می‌رود.

پوند: حدود چهار درصد از تراکنش‌های مالی جهان بر حسب پوند انجام می‌شود. پوند تا پیش از جنگ جهانی دوم برترین ارز جهان بود. بانک مرکزی انگلیس در سال ۱۶۹۴ میلادی تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های مرکزی جهان محسوب می‌شود.

ین: ین همواره یکی از امن‌ترین دارایی‌های ارزی جهان شناخته می‌شود و در زمانی که نوسانات بازار در سطح بالایی قرار دارد، ارزش آن افزایش می‌یابد. ین از سال ۱۸۷۱ میلادی چاپ می‌شود و طبق قانون پولی بانکی ژاپن، ارزش ۱ ین باید معادل ۱.۵ گرم طلا یا ۲۴.۲۶ گرم نقره باشد.

فرانک: فرانک سوئیس واحد پولی دو کشور سوئیس و لیختن‌اشتاین است. به مانند ین، فرانک به عنوان یک دارایی امن در زمان نوسانات بازار شناخته می‌شود و هر گونه عدم اطمینان از شرایط اقتصادی اروپا باعث افزایش آن می‌شود.
https://akhbarbank.com/vdcezz8p.jh8f7i9bbj.html
تازه ترین اخبار