۰
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵

صعود بورس‌های اروپایی با افزایش خوش‌بینی‌ها

صعود بورس‌های اروپایی با افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به حصول توافق تجاری بین آمریکا و چین، بورس‌های اروپایی در مدار صعودی قرار گرفتند.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تداوم روند مثبت مذاکرات بی چین و آمریکا سر مسائل تجاری که پیش‌تر منجر به صعود بورس‌های آسیایی شده بود این بار به کمک بورس‌های اروپایی شتافت؛ به گونه‌ای که شاخص استوکس ۶۰۰ که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است با ۰.۶ درصد افزایش، سومین رشد متوالی خود را به ثبت رساند.

در آلمان شاخص دکس بورس فرانکفورت ۰.۴ درصد افزایش یافت. در بورس وال استریت آمریکا نیز روند صعودی ادامه یافت.

تحلیل گران مؤسسه نامورا در گزارشی نوشتند: هنوز نتایج مذاکرات تجاری مشخص نیست اما تیم استراتژی ما به این نتیجه رسیده است که چین و آمریکا در نهایت به یک توافق با یکدیگردست خواهند یافت.

در اسپانیا و پس از آن که مجلس این کشور پیش نویس لایحه بودجه در سال ۲۰۱۹ را رد کرد، شاخص بورس مادرید عقب نشست.

در پرتغال شاخص بورس لیسبون ۱.۲ درصد عقب نشست. در انگلیس شاخص فوتسی بورس لندن علیرغم اوضاع نا مطمئن ناشی از برگزیت و با ثبت صعود ۰.۸ درصدی به قله چهار ماهه خود رسید.

مارکوس هوبر، کارشناس بازار سرمایه انگلیس با اشاره به اینکه رسیدن نرخ تورم انگلیس به کمترین سطح دو سال اخیر در ماه ژانویه به صعود بورس کمک کرده است، گفت: این موضوع می‌تواند فضای مانور بیشتری در زمینه کاهش نرخ بهره برای بانک مرکزی انگلیس فراهم کند.
https://akhbarbank.com/vdciypaq.t1aqy2bcct.html
تازه ترین اخبار