۰
صادرات آمریکا به ایران در پی بازگشت تحریم‌ها 7 برابر رشد کرد و به 109 میلیون دلار در ماه اکتبر 2018 رسید.
آمریکا تحریم‌ها را بازگرداند و صادرات به ایران را 7 برابر کرد!
جدیدترین آمار منتشرشده از سوی دفتر آمار آمریکا نشان می‌دهد صادرات آمریکا به ایران پس از بازگشت تحریم‌های غیرنفتی رشد قابل توجهی داشته است.

دولت آمریکا در پی خروج یک‌جانبه از برجام اعلام کرد از 6 اوت تحریم‌های غیرنفتی مثل تحریم خودرو، طلا و فرش و پسته ایران را از سر می‌گیرد.

با وجود بازگشت تحریم‌های آمریکا، در ماه اکتبر2018 صادرات آمریکا به ایران رشد قابل توجه حدود 7برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به 109.2 میلیون دلار رسیده است. آمریکا در اکتبر سال قبل تنها 16.1 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

رشد 7برابری صادرات آمریکا به ایران در حالی است که واشنگتن فشار زیادی به کشورهای دیگر آورده تا از تجارت با ایران خودداری کنند. تحلیلگران، سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران را هم در چارچوب سیاست‌های تجاری این کشور تحلیل می‌کنند.

بر اساس این گزارش با وجود رشد قابل توجه صادرات آمریکا به ایران، واردات این کشور از ایران در ماه اکتبر به مرز صفر رسیده است. آمریکا در اکتبر سال قبل 3.2 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم را در اکتبر امسال به 0.2 میلیون دلار کاهش داده است.

در 10ماهه سال جاری میلادی مجموع تجارت دو کشور با رشد 3برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به 476.9 میلیون دلار رسیده است. تجارت ایران و آمریکا در 10ماهه سال قبل 158 میلیون دلار گزارش شده بود.

صادرات آمریکا به ایران در 10ماهه سال قبل 108.1 میلیون دلار بوده که این رقم با رشد 4برابری در 10ماهه امسال به 409.4 میلیون دلار افزایش یافته است.

واردات از ایران نیز که در 10ماهه سال قبل 49.9 میلیون دلار گزارش شده بود در 10ماهه امسال با رشد 35درصدی به 67.5 میلیون دلار رسیده است.
https://akhbarbank.com/vdcfjcdv.w6djjagiiw.html
تازه ترین اخبار