۰
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۳

ریزش یک‌دست در بورس تهران

فعالان بازار سرمایه امروز شاهد کاهش قیمت سهم‌ها در بسیاری از گروه‌ها از جمله پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها، نفتی‌ها و فلزات اساسی بودند.
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۱۷۵ واحد افت کرد و به رقم ۱۷۸ هزار و ۸۱۹ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۲۳۸ واحد افت تا رقم ۲۸ هزار و ۳۰۵ واحدی کاهش یافت. علاوه بر این‌ها شاخص آزاد شناور با ۳۲۵۵ واحد کاهش، رقم ۱۹۰ هزار و ۸۸۷ واحدی را تجربه کرد. همچنین نماگر های بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۲۳۹۴ و ۶۰۵۸ واحد کاهش یافتند.

فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گوهر، پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی پارس پنج نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در نوسانات کاهشی بازار سهام داشتند. امروز در حالی این نمادها به کمک دیگر نمادهای پالایشی، پتروشیمی و برخی از بانک‌ها به کاهش شاخص کل کمک می‌کند که در هفته‌های گذشته شاهد نوسانات غیرقابل منتظره‌ای در گروه‌های مذکور بودیم. پنج نماد یاد شده هر یک به ترتیب ۲۹۹، ۲۳۶، ۲۱۹، ۲۱۴ و ۱۵۱ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص کل داشتند.

گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و آسان پرداخت پرشین از معدود نمادهایی بودند که امروز سعی کردند در مقابل کاهش فزاینده شاخص کل بایستند. هر یک از این دو نماد به ترتیب ۳۷ و ۳۵ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشتند. آسان پرداخت پرشین که تاثیر بسزایی روی شاخص کل داشت امروز با صف خرید همراه شد و پنج درصد رشد قیمت را شاهد بود اما اغلب نمادها در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن، مخالف نماد یاد شده با کاهش قیمت همراه بودند.

در  داد و ستند های امروز گروه‌های مختلفی از جمله فرآورده‌های نفتی، محصولات شیمیایی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با کاهش قیمت مواجه شدند. در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز تقریبا نیمی از سهم‌ها با کاهش قیمت پایانی روبرو شده‌اند اما تعدادی از سهم‌های این گروه نیز با رشد قیمت همراه شد که از جمله آن می‌توان به توسعه معادن روی ایران و باما اشاره کرد.

قیمت سهم‌های گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با کاهش فزاینده‌ای روبرو شد به طوریکه سهم‌های این گروه عمدتا بیش از چهار درصد در قیمت پایانی افت قیمت را تجربه کردند. سرمایه گذاری صنعت نفت تنها نمادی بود که در این گروه با افزایش قیمت روبرو شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۷۲۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات در این بازار به ۱۶۳ هزار و ۷۶۶ مورد رسید.

آیفکس نیز با ۴۵ واحد افت به شدت از تراز ۲۰۰۰ واحدی فاصله گرفت و به رقم ۱۹۱۱ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران عدد ۵۷۳ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به عدد یک میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.
https://akhbarbank.com/vdcjtxem.uqextzsffu.html
تازه ترین اخبار