۰
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵

واردات نفت کره‌جنوبی از ایران صفر شد

خبرگزاری مهر: واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در ماه اکتبر، برای دومین ماه متوالی از پیش از اجرایی شدن تحریم‌های ایران در ۵ نوامبر، صفر باقی مانده است.

داده‌های اداره کالا در روز پنج‌شنبه منتشر شد و نشان داد، واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در ماه اکتبر، برای دومین ماه متوالی از پیش از اجرایی شدن تحریم‌های ایران در ۵ نوامبر، صفر باقی مانده بود.

در ماه سپتامبر، خریداران کره‌ای به علت وضعیت نامشخص در مورد اعطای معافیت از تحریم‌های ایران، از خرید نفت ایران امتناع کردند و برای اولین باز در ۶ سال اخیر واردات نفت کره‌جنوبی از ایران به صفر رسید.

کره‌جنوبی به همراه ۷ کشور دیگر، معافیتی موقت را برای واردات نفت از ایران به دست آوردند.

داده‌های نهایی واردات نفت کره‌جنوبی در ماه اکتبر، توسط شرکت ملی نفت کره، در ادامه این ماه منتشر خواهد شد.

طبق گفته منابع آگاه، کره‌جنوبی مجاز است تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کند که بیشتر آن را تقطیرات نفتی تشکیل خواهند داد.

در بازه ژانویه تا اکتبر امسال، واردات نفت خام کره‌جنوبی از ایران، به ۷.۱۵میلیون تن کاهش یافت که به شدت نسبت به ۱۵.۷۰ میلیون تنی که در دوره مشابه سال قبل وارد شده بود، افت کرده است.

در کل کره‌جنوبی ۱۳.۰۷ میلیون تن نفت خام در ماه اکتبر وارد کرده است، که ۵.۱ درصد نسبت به ۱۲.۴۴ میلیون تنی که در سال گذشته وارد شده بود رشد کرده است.
واردات نفت از عربستان سعودی، که برترین تامین‌کننده نفت خام کره‌جنوبی است، در ماه اکتبر تقریبا دو برابر سال گذشته و ۴.۱۷ میلیون تن شد.

در ۱۰ ماه اول امسال، ۱۲۳.۵۲ میلیون تن نفت خام به کره‌جنوبی وارد شد که ۰.۵ درصد نسبت به ۱۲۲.۸۸ میلیون تن سال گذشته، رشد کرده است.
https://akhbarbank.com/vdcgnw93.ak9ty4prra.html
تازه ترین اخبار