۰
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱

۴ دلیل برای خریدن آیفون‌های قدیمی

۴ دلیل برای خریدن آیفون‌های قدیمی
اگر حتی اندکی هم اهل خبرهای تکنولوژی باشید، خبر معرفی آیفون های جدید به گوشتان خورده است. هرچند آیفون‌های تازه‌نفسی روانه بازار خواهند شد، اما اپل همچنان به تولید تعدادی از آیفون‌های قدیمی خود ادامه خواهد داد.
۴ دلیل برای خریدن آیفون‌های قدیمی
به همین خاطر در این مطلب می‌خواهیم دلایلی را برای این موضوع مطرح کنیم که طرفداران پروپاقرص گوشی‌های اپل، لزومی ندارد که حتما جدیدترین آیفون‌ها را خریداری کنند.

می‌توانید از iOS 12 بهره ببرید
۴ دلیل برای خریدن آیفون‌های قدیمی
سیستم‌عامل iOS 12 مدتی دیگر رسما عرضه می‌شود و این نسخه‌ی جدید ویژگی‌های تازه‌ای مانند ابزارهای بهتر مربوط به واقعیت افزوده و کنترل اعتیاد به گجت را به ارمغان می‌آورد. نکته‌ی قابل توجه در مورد iOS 12 این است که آیفون‌های ۵ اس عرضه شده در سال ۲۰۱۳ و آیفون‌هایی که پس از آن عرضه شده‌اند، می‌توانند این نسخه جدید را اجرا کنند. به همین خاطر با خرید آیفون ۷ یا ۸، می‌توانید از جدیدترین قابلیت‌های نرم‌افزاری بهره ببرید.
با این حال، برخی از قابلیت‌های نرم‌افزاری، مانند انیموجی، نیازمند استفاده از سخت‌افزارهای خاصی هستند که این گوشی‌ها از آن‌ها بهره نمی‌برند. اما بخش اعظمی از قابلیت‌های iOS 12 بدون هیچ مشکلی در آیفون‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ یا حتی قدیمی‌تر از آن، اجرا می‌شوند.
البته می‌دانیم که هرچه تراشه و قطعات جدیدتر باشند، اپلیکیشن‌ها سریع‌تر اجرا می‌شوند، اما برای کاربران عادی این تفاوت‌ها چندان بارز نیست. علاوه بر این، اگر آیفون ۷ یا ۸ را خریداری کنید، می‌دانید که تا چند سال آینده می‌توانید از جدیدترین نسخه‌های iOS بهره ببرید.

صرفه‌جویی در هزینه
۴ دلیل برای خریدن آیفون‌های قدیمی
یک آیفون ۷ که از نمایشگر ۴.۷ اینچی بهره می‌برد را با پرداخت ۴۴۹ دلار (مدل ۳۲ گیگابایتی) یا ۵۴۹ دلار (مدل ۱۲۸ گیگابایتی) می‌توانید بخرید. قیمت آیفون ۷ پلاس هم ۵۶۹ دلار (۳۲ گیگابایت) یا ۶۶۹ دلار (۱۲۸ گیگابایت) است. برای خرید آیفون ۸ باید ۵۹۹ دلار (۶۴ گیگابایت) یا ۷۴۹ دلار (۲۵۶ گیگابایت) بپردازید و قیمت مربوط به آیفون ۸ پلاس ۶۹۹ دلار (۶۴ گیگابایت) و ۸۴۹ دلار (۲۵۶ گیگابایت) است.
اگر قصد خرید آیفون ۸ پلاس دارید، قیمت آن تفاوت چندانی با آیفون XR ندارد که با قیمت‌های ۷۴۹ دلار (۶۴ گیگابایت)، ۷۹۹ دلار (۱۲۸ گیگابایت) یا ۸۹۹ دلار (۲۵۶ گیگابایت) به فروش می‌رسد. در نهایت باید به قیمت آیفون XS اشاره کنیم که با قیمت‌های ۹۹۹ دلار (۶۴ گیگابایت)، ۱۱۴۹ دلار (۲۵۶ گیگابایت) یا ۱۳۴۹ دلار (۵۱۲ گیگابایت) روانه بازار خواهد شد. قیمت بزرگ‌ترین آیفون یعنی آیفون XS مکس هم ۱۰۹۹ دلار (۶۴ گیگابایت)، ۱۲۴۹ دلار (۲۵۶ گیگابایت) یا ۱۴۴۹ دلار (۵۱۲ گیگابایت) است.
این یعنی با مبلغ مربوط به مدل ۵۱۲ گیگابایتی آیفون XS مکس می‌توانید ۳ آیفون ۷ با ظرفیت ۳۲ گیگابایتی را بخرید و در نهایت مابه‌التفاوت آن هم در جبیتان باقی می‌ماند. برای مقایسه منصفانه، قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۸ را با آیفون‌های جدید مقایسه می‌کنیم. در مقایسه با این گوشی، برای خرید آیفون XR 150 دلار، برای خرید آیفون XS 400 دلار و برای خرید XS مکس ۴۰۰ دلار مبلغ بیشتری را باید بپردازید.

بیشتر کاربران نیاز چندانی به جدیدترین ویژگی‌های سخت‌افزاری ندارند
۴ دلیل برای خریدن آیفون‌های قدیمی
اپل همواره بر روی سرعت بیشتر نسل جدید آیفون‌ها مانور زیادی می‌دهد. جدیدترین تراشه این شرکت یعنی A12 Bionic، ۱۵ درصد سریع‌تر و ۵۰ درصد بهینه‌تر از نسل قبلی خود است و تراشه A11 Bionic (موجود در آیفون‌های ۲۰۱۷) ۲۵ درصد سریع‌تر و ۷۰ درصد بهینه‌تر از نسل قبلی خود یعنی A10 Fusion بود.
در مورد قابلیت‌های این فناوری‌های جدید تردیدی وجود ندارد، اما آیا این بهبودهای صورت گرفته در استفاده‌های معمولی هم تا حد زیادی تأثیرگذار هستند؟ بیشتر اپلیکیشن‌ها از این قابلیت‌های جدید بهره‌ای نمی‌برند و این افزایش سرعت‌ها عمدتا فقط در آزمایش‌های تخصصی و بنچمارک‌ها نمود پیدا می‌کند.
برای کارهای سنگینی مانند ادیت ویدیو، بازی‌های گرافیک بالا و موارد این‌چنینی، تأثیر بهره‌گیری از بهترین سخت‌افزارها کاملا مشهود است اما حتی بیشتر این موارد هم ارزش پرداخت چند صد دلار پول بیشتر را ندارند. اگر به‌دنبال استفاده‌های خیلی خاص نیستید، آیفون ۷ و آیفون ۸ هم به‌خوبی جوابگوی نیازهای شما خواهند بود.
همین موضوع برای دوربین‌ها هم صدق می‌کند. این که جدیدترین آیفون‌ها از دوربین‌های بهتری بهره می‌برند موضوع تازه‌ای نیست، اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که این تفاوت چقدر است؟ هنوز آیفون‌های ۲۰۱۸ عرضه نشده‌اند تا کارشناسان بتوانند موارد مختلف آن را به‌طور دقیق بررسی کنند، اما باید خاطرنشان کنیم که دوربین گوشی گران‌قیمت آیفون X در سایت DxOMark موفق به اخذ نمره ۹۷ شد که به‌عنوان مقایسه باید به نمره ۸۸ آیفون ۷ پلاس هم اشاره کنیم. کاملا واضح است که آیفون X از دوربین بهتری بهره می‌برد، اما آیا این تفاوت اندک در زمینه‌ی کیفیت، ارزش پرداخت این مابه‌التفاوت را دارد؟
سایت The Unlockr دست به بررسی آیفون‌های عرضه‌شده طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ زده است. در این بررسی، هرچند می‌توانیم تفاوت کیفیت عکس‌ها، به‌خصوص در محیط‌های کم‌نور را مشاهده کنیم، اما با نگاه به کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با آیفون‌ ۶ پلاس و آیفون‌ ۷ پلاس می‌توانیم ببینیم که هردوی آن‌ها عکس‌های باکیفیت و خوبی را ثبت می‌کنند. اگر نمی‌خواهید با استفاده از دوربین آیفون‌ خود نمایشگاه عکسی برگزار کنید، پس آیفون‌ ۷ و آیفون‌ ۸ مطمئنا شما را ناامید نخواهند کرد.

احتیاجی به فیس آی‌دی (یا انیموجی) ندارید
سیستم فیس آی‌دی فناوری جذاب و ایمنی است، اما این‌که آیا چنین فناوری‌ای ارزش پرداخت بیش از ۳۰۰ دلار تفاوت قیمت را داشته باشد، موضوع دیگری است. با انتخاب آیفون‌ ۷ یا آیفون‌ ۸، می‌توانید از تاچ آی‌دی استفاده کنید که آن هم فناوری ایمنی است و سرعت بسیار زیادی دارد. در ضمن با استفاده از آن بدون نیاز به نگاه کردن به گوشی خود می‌توانید آن را آنلاک کنید.
البته ما مشکلی با ماهیت فناوری فیس آی‌دی نداریم، بلکه فقط فکر می‌کنیم که علی‌رغم نظر اپل در مورد قدیمی بودن تاچ آی‌دی، همچنان معتقدیم که می‌توان از آن استفاده کرد. حالا که گوشی‌هایی مانند وان‌پلاس ۶T و گلکسی اس ۱۰ به دنبال بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هستند، باید ببینیم که اپل این قابلیت را به نحو دیگری احیا می‌کند یا اینکه این مشخصه برای همیشه در قبرستان ویژگی‌های فراموش شده این شرکت باقی می‌ماند.
یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توانید بدون آن زندگی کنید، ویژگی انیموجی (و Memoji) است. این شخصیت‌های کارتونی بامزه هرچند جالب هستند و می‌توان مدتی با آن‌ها سرگرم شد، اما خیلی زود هم تکراری می‌شوند. اگر علاقه‌ی زیادی به این مشخصه دارید، می‌توانید اپلیکیشن Bitmoji را نصب کنید و عطش خود را سیراب کنید.
 
https://akhbarbank.com/vdcjmvem.uqetxzsffu.html
تازه ترین اخبار