۰
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲

شرکت " تاپکیش " آماده عرضه اولیه معرفی شد

مدیرعامل تجارت الکترونیک پارسیان کیش با تشریح آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت۴۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه، درباره قرارداد با شرکت اسپانیایی،حوزه جدید فعالیت و اثر سودآوری توضیح داد.
شرکت " تاپکیش " آماده عرضه اولیه معرفی شد
به گزارش اخبار بانک، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش ، آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت آماده عرضه اولیه 10 درصدی را اعلام کرد تا شنبه آتی 10 درصد سهام آن در بازار دوم معاملات فرابورس واگذار شود.

در این واگذاری که از سوی کارگزاری پارسیان انجام می شود، محدوده قیمت هر سهم "تاپکیش" بین 160 تا 170 تومان بوده و هر فرد حقیقی و حقوقی قادر به خرید حداکثر 800 سهم خواهد بود.همچنین متعهد خرید نیز شرکت کارگزاری پارسیان است و سقف تعهد خرید 50 درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است.

تاریخچه و موضوع فعالیت شرکت
علیرضا بهمنی با اشاره به تاریخچه شرکت گفت: تاپکیش " ۸ شهریور ۸۷ با سرمایه یک میلیون تومان تاسیس و شهریور ۸۹ آغاز به فعالیت کرد و سرمایه آن طی ۳ مرحله افزایش به 40 میلیون تومان رسیده است.م وضوع فعالیت شرکت به دو بخش اصلی و فرعی تقسیم می شود، فعالیت های اصلی به ۳ بخش تولیدی،پشتیبانی و بازرگانی تقسیم می شود که تولید آداپتور دستگاه های کارتخوان،تولید،چاپ و برش کاغذ حرارتی دستگاه های کارتخوان و خودپرداز،شخصی سازی کارت های بانکی و تولید صندوق های فروشگاهی به بخش تولید برمی گردد.طراحی و پیاده سازی دیتاسنتر،انجام کلیه امور خدمات شبکه ای و رایانه ای،خدمات پشتیبانی و نگهداری دستگاه خودپرداز و کارتخوان و خدمات پرستاری و پول گذاری دستگاه خودپرداز نیز جزو فعالیت های بخش پشتیبانی محسوب می شود.

وی انجام هرگونه سرمایه گذاری در شرکت های بورسی و غیر بورسی در بازار سرمایه را جزو فعالیت فرعی شرکت نام برد و گفت: فعالیت شرکت در حوزه بازرگانی نیز شامل تامین دستگاه های کارتخوان و انواع تجهیزات شبکه،تامین و تحویل قطعات یدکی دستگاه های پوز و ATM، واردات و فروش کاغذ جامبو حرارتی هانسول کره جنوبی،تامین و تحویل کارت مغناطیسی بانکی،تامین صندوق فروشگاهی و تامین تجهیزات ذخیره سازی و کامپیوتری است.

سهامداران و نمایندگی های فروش
این مقام مسئول درخصوص سهامداران شرکت توضیح داد: گروه داده پردازی بانک پارسیان با ۸۰ درصد،شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با ۱۹.۹درصد سهم و شرکت های کاسپین،صرافی پارسیان و صبا تامین مابقی سهام را در اختیار دارند. این شرکت دارای نمایندگی فروش و توزیع کاغذهای حرارتی شرکت هانسول کره جنوبی،نمایندگی انحصاری فروش و پشتیبانی آداپتور و شارژهای شرکت هانت کی((HUNTKEY و دارای مجوز انحصاری فروش و پشتیبانی محصولات بایتل کره جنوبی است.
بهمنی با اشاره به اینکه سال مالی شرکت منتهی به آذر است درخصوص آمار فروش دستگاه های کارتخوان گفت: در سال ۹۵ تعداد ۱۰۱ هزار،در سال گذشته تعداد ۱۵۸ هزار ودر سال جاری با گذشت ۶ ماه از دوره مالی سال جاری تعداد ۲۳ هزار دستگاه به فروش رفته وبقیه در ۶ ماهه دوم محقق می شود.

قرارداد با شرکت اسپانیایی
وی از انعقاد قرارداد با شرکت اسپانیایی لمو در سال گذشته خبر داد و گفت:خط تولید تمام خودکار طی ۲ ماه گذشته به بهره برداری رسیده ودر حال حاضر از ۱۰۰ درصد ظرفیت آن استفاده می شود.باتوجه به اینکه کاغذها در بدو ورود به ایران بصورت رول های بزرگ هستند با این تجهیزات تولید به رول های کوچک برای دستگاه های پوز و ATM به متراژهای مختلف بریده و بسته بندی می شود.

سود خالص و درامد عملیاتی در 6 ماهه دوره مالی 97
مدیرعامل تجارت الکترونیک پارسیان کیش سود خالص به دست امده در 6 ماهه نخست دوره مالی این شرکت را 6.19 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سود خالص کل دوره در سال 95 مبلغ 10.2 میلیارد تومان و در سال گذشته 10.6 میلیارد تومان بوده است.با تفکیک درامد عملیاتی در حوزه فعالیت اصلی در بخش تولیدی 16.5 میلیارد تومان،در بخش بازرگانی 20.3 میلیارد تومان و در بخش خدماتی مبلغ 14.3 میلیارد تومان  و جمعا 51.1 میلیارد تومان در 6 ماهه نخست سال مالی 97 به دست آمده است.

برنامه صادرات و حوزه جدید فعالیت
بهمنی با بیان اینکه ارز دولتی به دستگاه های پوز تخصیص پیدا نمی کند،درخصوص برنامه افزایش سرمایه و صادرات گفت: اگر قرار بر افزایش سرمایه باشد اعلام خواهیم کرد. تاکنون صادراتی نداشتیم اما با اضافه شدن حوزه سیم کارت به حوزه فعالیت امیدواریم بتوانیم صادرات را در برنامه داشته باشیم.با شروع به کار در این حوزه در مناقصه اپراتور رایتل برای فروش 5 میلیون سیم کارت برنده شدیم که 11 میلیارد تومان سود از این قرارداد پیش بینی شده است.

تاثیر نوسانات نرخ ارز و اعمال تحریم ها
وی درباره تاثیر نوسانات نرخ ارز و جایگزینی مواد اولیه درصورت اعمال تحریم ها توضیح داد: پیش بینی که برای تاثیرگذاری نوسانات نرخ ارز به عنوان یک واردکننده شده این است که در قراردادهای عمده اختلاف نرخ ارز را به عنوان یک بند قرار می دهیم که تا حدی اختلاف ارز 3 تا 5 درصد در سایت شرکت باز می گذاریم و سایر آن با ارائه مستندات مشارکت می کنیم .
بهمنی ادامه داد: عملیات خرید بصرت ثبت سفارش و با کارت بازرگانی و اکثر معاملات بصورت LC انجام و ارز لازم برای خرید در مقطع مورد نظر خریداری و پوشش داده می شود. همچنین با توجه به قرارداد با شرکت های کره ای و چینی برای تامین کاغذ و اینکه خوشبختانه دو کشور مذکور اکثر مبادلات و فعالیت ها را در کشور خود و یا ایران انجام می دهند و فعالیتی در امریکا نداشتند،تاکنون مشکلی در ارتباط با تحریم ها با انها نداشتیم اما در مسائل بانکی و انتقال ارز مراعاتی صورت می گیرد.
 
https://akhbarbank.com/vdcdzf09.yt0so6a22y.html
تازه ترین اخبار