۰
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۸

بازار مسکن مهر اطراف تهران داغ شد

رئیس اتحادیه املاک کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت اجاره بهای مسکن­ و کاهش توان پرداخت آن،​ مردم به سمت شهرک های­ اقماری اطراف تهران روی آورده اند.
به گزارش اخبار بانک به نقل از تسنیم، مصطفی­ قلی خسروی درباره بازار مسکن اظهار داشت:­ با توجه به خرید و فروش نمی توان گفت بازار مسکن در رکود بسر می برد ­­زیرا رکود زمانی صورت می گیرد که هیچ گونه دادوستدی در ­بازار نباشد.

وی ادامه داد:­ تعداد خرید و فروش­ مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ­1.7 درصد کاهش پیدا کرده است.

قلی خسروی­ بیان کرد:­ با توجه به افزایش قیمت مسکن، همچنان­ خریدو فروش صورت می گیرد، ­در بخش رهن و اجاره نیز با افزایش قیمت ها توان مردم برای اجاره بسیار پایین آمده است­ ­و کوچ به سمت شهرک های اقماری تهران زیاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بدلیل افزایش قیمت اجاره،​­ مردم توان پرداخت اجاره بها را ندارند و به ناچار به منطقه پایین تر از محل خود می روند و این امر طبیعی است گفت: ​ در سال های 68، 86 و 91 هم مردم به سمت شهرک های اقماری رفتند.

رئیس­ اتحادیه مشاوران­ املاک­ افزود: من هیچ اعتقادی به خانه های خالی ندارم زیرا این خانه هایی که در سال 86 یا 91 پایان کار گرفته است­­ برای اجاره و رهن در اختیار مردم قرار می گیرد زیرا هیچ کسی خانه خود را خالی نگه نمی دارد.

قلی خسروی­ گفت: باتوجه به برنامه های اخیر­ دولت­ به نام مسکن امید، باید بافت های­ فرسوده تقویت شود ­­و این امر جلوی نابسامانی­بازار خرید و فروش، تورم و افزایش قیمت مسکن­ می گیرد.

رئیس اتحادیه املاک کشور­ افزود: باید ­فکری برای دهک های پایین جامعه داشته باشیم و با ساخت خانه و عرضه آن، تقاضا و قیمت را­ کنترل کنیم.
 
https://akhbarbank.com/vdcexz8p.jh8xwi9bbj.html
تازه ترین اخبار