۰
۱
رئیس اداره امور شعب و روسای دوایر بانک مهر اقتصاد استان قم با مرجع عالیقدر تشیع آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیدار و گفتگو نمودند.
به گزارش اخبار بانک به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان قم، آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار با بیان این که تاسیس بانک ها از دو نظر ضروریت دارد، اظهار داشت: اقتصاد و زندگی مردم با بانک گره خورده، در واقع مردم یک مرکزی را برای حفظ اموال خودشان نیاز دارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مردم سرمایه هایی دارند و این سرمایه ها کوچک است و کاری نمی توانند انجام دهند اما چنانچه این سرمایه ها در بانک ها تجمیع شده می شود درکارهای اقتصادی بزرگ سرمایه گذاری نمود.

وی افزود: ما طبق تعلیمات اسلام نمی توانیم برای پول سود بگیریم مگر در قالب عقود اسلامی که در شورای نگهبان نیز تایید شده است.

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از قوانین بانکی ابراز داشت: تنظیم برنامه های بانک ها اساسش درست نیست که اصلاح آن در اختیار مجلس و نهادهای قانون‌گذار است.

این مرجع تقلید افزود: نکته دیگر فاکتورهای صوری است که از مردم گرفته می شود در واقع بانک ها فکر می‌کنند که منافع آن ها به خطر می افتد و به مشتری می گویند فاکتور بیاورد که در عمل صوری است.این گونه اقدامات بانک ها را غیراسلامی می کند که باید با همفکری همه مسئولان حل شود.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: موضوع مهم دیگر این که تمام اموال مردم نزد بانک‌هاست به همین دلیل باید یک مبلغ قابل توجهی برای قرض الحسنه در نظر بگیرند که این کار نیز انجام نمی شود.

وی به اخذ وجه التزام نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص وجه التزام باید بگوییم در اسلام اگر فردی مالی داشته باشد و قرضش را ندهد باید طبق حکم حاکم شهر جریمه بدهد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: اقدام بانک مهر اقتصاد درخصوص بخشش وجه التزام خوب است و باید ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر مشکلات اقتصادی را پیش آورده است، تصریح کرد: در این زمان ها باید بانک ها با سعه صدر و خویشتن داری با مردم برخورد کنند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنانش، خاطر نشان کرد: بانکداری امروز خیلی پیچیده شده است و باید بانک ها با کارشناسان مختلف بانکی مشورت کرده و راهکارهای مناسبی را برای ادامه کار و رفع مشکلات مردم در پیش گیرند.

در ابتدای این دیدار بهروز درخشان- رئیس اداره امور شعب استان قم- به ارائه گزارشی از عملکرد بانک مهر اقتصاد در راستای اجرای بانکداری اسلامی و سایر فعالیت ها و اقدامات پرداخت و اظهار داشت: تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص تولید و اشتغال، پیاده سازی بانکداری بدون ربا، کمک به اقتصاد داخلی، رونق تولید داخلی و حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی همواره در اولویت این بانک بوده است و اقدامات قابل توجهی در این عرصه ها صورت داده است.
https://akhbarbank.com/vdcenz8p.jh8x7i9bbj.html
مشاهده نظر مخاطبان
عباس
Iran, Islamic Republic of
زندگی مرا این بانک لعنتی نابود کرد
تازه ترین اخبار