۰
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰

رکوردشکنی بورس تهران همچنان ادامه دارد

ایرنا: شاخص بورس در ادامه روند رو به رشد خود، امروز (سه شنبه) با پرش یک هزار و 970 پله ای به جایگاه 106 هزار و 504 واحد صعود کرد.

بورس از چهارشنبه گذشته (بیست و سوم خرداد) روندی پرشتاب را در پیش گرفته است و امروز نیز رکوردی جدید را ثبت کرد و به کانال 106 هزار واحدی وارد شد.

در معاملات امروز 2 میلیارد و سه میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش پنج هزار و 286 میلیارد ریال در 115 هزار و 124 نوبت دادوستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 605 واحد افزایش یافت اما شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، پنج واحد پایین آمد.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز سه واحد پایین آمد؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.

همچنین شاخص آزاد شناور 2 هزار و 552 واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) یک هزار و 902 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز یک هزار و 540 واحد رشد کرد.

 تداوم جذابیت فلزات اساسی
گروه فلزات اساسی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 312 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 85 میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه شیمیایی به ارزش 585 میلیارد ریال و کانی های فلزی به ارزش 554 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

در رده چهارم معاملات امروز، گروه رایانه با دادوستدی به ارزش 445 میلیارد ریال قرار گرفت. گروه چند رسانه ای صنعتی نیز با معاملاتی به ارزش 343 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

در معاملات امروز، نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، فولاد(فولاد مبارکه)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت وگاز تامین)، پارسان (نفت و گاز پارسیان) و کچاد(صنعتی و معدنی چادرملو) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشت.

رشد 111 واحدی فرابورس
شاخص فرابورس در معاملات امروز بیش از 11 واحد رشد کرد و در ارتفاع بالاتر از یک هزار و 213 واحدی قرار گرفت.

در بازار فرابورس، بیش از یک 565 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و 300 میلیارد ریال خرید و فروش شد.

در معاملات امروز، نمادهای پتروشیمی زاگرس، شرانل (نفت ایرانول)، مارون (پتروشیمی مارون) و هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) با رشد خود شاخص را بالا کشیدند.
 
https://akhbarbank.com/vdcdfs09.yt0fs6a22y.html
تازه ترین اخبار