۰
بمنظور برنامه ریزی لازم برای آموزش نظام مند مفاهيم بيمه در مدارس كشور به صورت گسترده، کارگروه تهیه محتوای بیمه ای کتب درسی دراداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی تشکیل شد.
به گزارش اخبار بانک، عبدالناصر همتي با اشاره به مطلب بالا و تأکید بر اهميت شناخت اصول اوليه فراگيري مفاهيم بيمه اي و آشنايي با قابليت ها و ظرفيت هاي صنعت بيمه از پايه دبستان گفت: اگر آموزش بيمه را از مقاطع ابتدايي آغاز كنيم در آينده شاهد افزايش ضريب نفوذ بيمه و در نهايت رفاه اجتماعي پايدار خواهيم بود.

رئيس كل بيمه مركزي افزود: در چند دهه اخير نظام آموزشي كشور كمتر به مفاهيم بيمه و صنعت بيمه پرداخته است اما خوشبختانه در سالهای اخیر، مطالب بيمه اي در مقاطع مختلف و رشته هاي گوناگون تحصيلي در مدارس و هنرستان هاي سراسر كشور، تدريس می شود.

دكتر همتي با ابراز خرسندي از حمايت مجموعه آموزش و پرورش و اداره كل دفتر پژوهش و برنامه ريزي تاليف كتب درسي در خصوص گنجاندن مطالب بيمه اي در كتب درسي گفت: بي ترديد درج مطالب بيمه اي در كتب درسي نه تنها نسل نوجوان و جوان، بلكه معلمان و خانواده‌ها را نيز با مفاهيم بيمه اي آشنا مي كند و قطعا با تداوم اين امر، فرهنگ بيمه در جامعه به شكل معنا داري افزايش يابد.

وي نقش آموزش را در توسعه پايدار صنعت بيمه، حياتي دانست و گفت: آموزش بيمه در سنين پايين تر موجب رشد و شكوفايي صنعت بيمه است، لذا بايد ابعاد گوناگون اقتصادي و اجتماعي اين صنعت به درستي تبيين شود تا افق هاي توسعه اي قابل دسترس باشد.

به همین منظور، پیرو تعاملات انجام شده در خصوص گسترش و درج مطالب بیمه ای نظام مند در کتب درسی مدارس با آموزش و پروش و تصویب رشته " بیمه و بانکداری" در شورای عالی آموزش و پرورش، کارگروهی تحت عنوان "تهیه محتوای بیمه ای کتب درسی" متشکل از کارشناسان فنی خبره تشکیل شد.

بنابر این گزارش مقرر شد، کارگروه مذکور نسبت به تهیه مطالب بیمه ای برای کتاب های شاخه نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش اقدام و آنرا در اختیار سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.
https://akhbarbank.com/vdchqxn-.23nzzdftt2.html
تازه ترین اخبار