۰
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳

پژوهشکده پولی و بانکی: اوضاع مردم خوب است!

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، به عنوان یک قطب علمی و پژوهشی وابسته به بانک مرکزی اعلام کرد: زمانی که نرخ آزاد با نرخ مبادله‌ای تفاوت داشت خیلی‌ها ترجیح می‌دادند از نرخ آزاد برای واردات استفاده کنند که نشان دهنده اوضاع خوب اقتصادی مردم است!
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایلنا، علی دیواندری با بیان اینکه قدرت خرید آحاد جامعه افزایش یافته است، گفت:در حال حاضر تورم مسیر صحیح خود را طی می کند و نقدینگی موجود در سطح جامعه نه تنها موجب تورم شدید نشده است بلکه باعث افزایش قدرت خرید مردم شده است، به طوری که بیشتر کالاهای وارداتی صرف نیازهای مصرفی می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که نرخ آزاد با نرخ مبادله‌ای تفاوت داشت خیلی‌ها ترجیح می‌دادند از نرخ آزاد برای واردات استفاده کنند که نشان دهنده اوضاع خوب اقتصادی مردم است.

دیواندری در مورد دارایی‌های سمی بانک‌ها گفت: بانک‌ها دارایی‌های سمی و منجمد شده‌ای دارند که برای برطرف کردن آن راهکار علمی وجود دارد و باید بانک‌ها نسبت به پالایش ترازنامه خود اقدام کنند و در این راستا اختیارات و اقدامات قانونی در اختیار آنها گذاشته می‌شود تا پرونده‌های قدیمی و وثیقه‌ها را تعدیل کنند.
 
https://akhbarbank.com/vdcamuni.49n6015kk4.html
تازه ترین اخبار