۰
۱
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹

انتقاد یک نماینده مجلس به بیمه گران

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تخطی سازمان‌های بیمه گر در واریز ۱۰ درصد از سهم بیمه‌های شخص ثالث به حساب درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت واکنش نشان داد و تصریح کرد: بیمه‌ها حق تخلف در برابر قانون را ندارند و موظف به پرداخت بیمه شخص ثالث به وزارت بهداشت هستند.
این انتقادات نماینده مجلس در حالی است که همتی ،رئیس کل بیمه مرکزی ، با اشاره به پرداخت یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان عوارض به سازمان های مختلف از بودجه صنعت بیمه در سال گذشته گفت: اگر این بودجه درون خود صنعت بیمه استفاده می شد طبیعتا باعث افزایش مطلوبیت صنعت بیمه  در پرداخت خسارت ها می شد.

بنابراین گزارش ، صنعت بیمه در حالی عوارض 1050 میلیاردی را به وزارت بهداشت و نیروی انتظامی پرداخت کرده که به زعم بیمه گران تا کنون گزارش هزینه کردی از سوی این نهاد ها به صنعت بیمه ارایه نشده است در حالیکه طبق ایین نامه های موجود این نهاد موظف به گزارش دهی به صنعت بیمه هستند.

حسینعلی شهریاری در گفتگو با سلامت آنلاین با اشاره به تبعات سرپیچی سازمان های بیمه گر در در واریز ۱۰ درصد از سهم بیمه های شخص ثالث به حساب درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت هشدار داد: در صورتی که این تخلف تداوم داشته باشد، بزودی بیمارستان هاو مراکز درمانی دچار مشکلات عدیده ای خواهند شد و قادر به ارائه خدمات مناسب به بیماران نخواهند بود.

نماینده زاهدان در مجلس تاکید کرد: طبق قانون، دیوان محاسبات باید بر عملکرد بیمه ها در بخش حوادث نظارت داشته باشد تا حق قانونی وزارت بهداشت تضییع نشود.
 
https://akhbarbank.com/vdch6vnm.23nw-dftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
اگر بیمه گران در پرداخت وام از روی اندوخته حق بیمه مشتریان ، ضوابط بانک مرکزی را نکرده و نرخ ۲۳درصدی وام بدهند ، چه کسی باید پیگیری کند؟!
تازه ترین اخبار