رشد شاخص بورس با اتکا به رشد سیمانی‌ها

8 شهريور 1396 ساعت 13:02

در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته قیمت پایانی سیمانی‌ها شاهد روند رو به رشد بود، اما اکثریت نمادها در گروه فلزات اساسی و کانه‌های فلزی با کاهش مواجه شدند، شاخص کل نیز همچنان در کانال ۸۳ هزار واحدی نوسان می‌کند.


به گزارش ایسنا، امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۱ واحد رشد کرد و در تراز ۸۳ هزار و ۲۷۳ واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۷ واحدی مواجه شد و تا رقم ۱۷ هزار و ۸۹۵ واحدی بالا رفت.

همچنین شاخص آزاد شناور ۲۳ واحد افت کرد و به رقم ۹۱ هزار و ۷۷۲ واحدی رسید و شاخص بازار اول با افت ۴۴ واحدی در تراز ۵۸ هزار و ۶۴۱ واحدی نشست. اما شاخص بازار دوم ۳۶۱ واحد رشد کرد و در تراز ۱۷۹ هزار و ۱۹۱۸ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنعتی و معدنی گلگهر به ترتیب با ۸۷، ۲۹ و ۱۸ واحد تاثیر بیشتری نقش کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند و در طرف مقابل سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، پالایش نفت ایران و پالایش نفت بندرعباس با ۴۱، ۲۹ و ۲۰ واحد تاثیر بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص گذاشتند.

در آخرین روز معاملات این هفته قیمت اکثریت نمادها در گروه سیمان، آهک و گچ روند روبه‌ رشدی را طی کردند و تعداد قابل توجهی با رشد بیش از چهار درصد در قیمت پایانی همراه بودند. در این گروه در نمادهایی همچون سیمان داراب و سیمان درود شاهد صف خرید بود. سیمانی‌ها امروز شاهد داد و ستد بیش از ۳۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به پنج میلیارد تومان بودند.

در گروه فرآورده‌های نفتی کوک و سوخت هسته‌ای شاهد رشد اکثریت سهم‌ها بودیم هرچند که این رشد عموما حدود یک درصد بود.

اما در گروه استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی روند قیمت سهم‌ها عموما رو به کاهش بود. در گروه فلزات اساسی ۷۲ میلیون سهم بیش از ۱۶ میلیارد تومان و در گروه کانه‌های فلزی ۷۴ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۸۶ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۶۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۳ هزار نوبت داد و ستد بود.

آیفکس امروز ۱.۷ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵۳.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۹۷ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به ۳۹۷ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.


کد مطلب: 54791

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/54791/رشد-شاخص-بورس-اتکا-سیمانی-ها

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com