سود سپرده های بلندمدت از این ماه یک روز کم می شود!

4 آبان 1395 ساعت 8:44

اخبار بانک: سود سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت در بانک ها وموسسات اعتباری از این ماه کم می شود.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک، مشتریان بانک ها و موسسات اعتباری معمولا به جهت دریافت سود و درآمد سپرده های خود را به صورت بلدمدت به بانک می دهند.

با سپردن سپرده در بانک بصورت بلندمدت سود بیشتری نصیب مشتریان می شود و هم اکنون نیز نرخ سود سپرده کوتاه مدت ۱۰ و بلندمدت ۱۵ درصد است.

به همین علت است که سپرده گذاران این حساب ها را افتتاح و سود سپرده خود را نیز در ایام مشخصی از هر ماه از بانک دریافت می کنند.

اما جالب است بدانید از ابتدای آبان ماه سود سپرده های بلندمدت که در ۶ ماه قبل بصورت مساوی به حساب واریز شده است در ماه هشتم سال به اندازه یک روز کمتر واریز می شود.

این به علت الزام بانک مرکزی به محاسبه سود سپرده ها بر اساس روزهای ماندگاری بوده و با توجه به اینکه از ماه هفتم سال روزهای تقویمی ۳۰ روزه می شود سود نیز به اندازه یک روز کمتر محاسبه و واریز می شود.

البته این کاهش نرخ سود برای سپرده های کوتاه مدت نیز صادق است اما از آنجا که سپرده های کوتاه مدت در طول ماه واریز و برداشت می شوند محاسبه سود سخت به دست می آید و معمولا سپرده گذاران حساس نمی شوند.

به عنوان مثال در صورتی که سپرده گذاری ۲ شهریور افتتاح حساب کرده باشد تا ۲ مهر ماه و موعد اولین سود ۳۱ روز سود محاسبه شده و به حساب واریزمی شود اما در ماه بعد یعنی ۲ آبان ماه ۳۰ روزمحاسبه سود خواهد شد.


کد مطلب: 47501

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/47501/سود-سپرده-های-بلندمدت-این-ماه-یک-روز-کم-می-شود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com