امروز سهام بلوکی 3 بانک بزرگ عرضه می شود

10 بهمن 1394 ساعت 9:24

اخبار بانک: امروز سازمان خصوصی سازی به وکالت از دولت سهام بلوکی ۳ بانک بورسی ملت، تجارت و صادرات را روانه میز فروش می کند اما بین قیمت های پایه و آخرین قیمت هر سهم فاصله وجود دارد.


به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، امروز طبق اعلام قبلی سازمان خصوصی سازی به وکالت از دولت، سهام بلوکی سه بانک و مشمول اصل ۴۴ ملت، تجارت و صادرات را عرضه می کند.

براساس این گزارش، این بلوک ها شامل ۱.۹۵ درصد سهام بانک ملت ( بیش از ۷۸۱ میلیون و ۸۹۳ هزار سهم) به قیمت پایه ۲۱۴ تومان، ۲.۳۹ درصد بانک تجارت ( شامل بیش از یک میلیارد و ۹۴ میلیون) به قیمت پایه ۱۰.۵۸ ریال و ۳.۸۴ درصد از سهام بزرگترین بانک بورسی یعنی بانک صادرات (شامل دو میلیارد و ۲۱۹ میلیون و ۸۱۵ هزار ) به قیمت پایه هر سهم ۹۷۷ ریال است.

این درحالی است که آخرین قیمت هر سهم بانک های ملت ، تجارت و صادرات در چهارشنبه گذشته به ترتیب ۲۲۵ ، ۱۲۰ و ۱۰۲ تومان بود.

خریدار و یا خریداران این بلوک ها باید محدودیت ماده ۵ اصل ۴۴ مبنی بر رعایت سقف مجاز تملک سهام بانکها به صورت مستقیم و غیر مستقیم و محدودیت ماده ۷ اساسنامه بانک ها مصوب بانک مرکزی را رعایت کرده و جهت بررسی و رعایت ضوابط بررسی شرایط متقاضیان خرید معاملات عمده سهام و حق تقدم نسبت به تکمیل فرم پیوست تا قبل از عرضه اقدام و نسبت به ارسال آن به معاونت بازار از طریق کارگزار خود اقدام کنند.


کد مطلب: 41024

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/41024/امروز-سهام-بلوکی-3-بانک-بزرگ-عرضه-می-شود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com