موجودی نقد صندوق و خودپردازهای شعب بانک "بیمه حوادث" ندارند!

بدهی «1300 میلیارد تومانی» بانک ایران زمین به بانک مرکزی

12 دی 1394 ساعت 11:20

اخبار بانک: هم اکنون سهام داران این بانک شامل اسامی مشهوری چون شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت، صندوق های کارکنان شرکت ملی نفت، شرکت سرمایه گذاری شاهد و شرکت سرمایه گذاری ریحانه مشیر است.


به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، بانك ايران زمين (سهامي عام) به موجب مجوز 21 اسفند سال 89 بانك مركزي در اداره ثبت شركت ها و موسسات غير تجاري در تهران به ثبت رسيده است و سهام بانك از تاريخ 5 مهرماه سال 90، در فهرست تابلوي قيمت هاي بورس قرار گرفته است.

هم اکنون سهام داران این بانک شامل اسامی مشهوری چون شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت، صندوق های کارکنان شرکت ملی نفت، شرکت سرمایه گذاری شاهد و شرکت سرمایه گذاری ریحانه مشیر است.

این بانک که در سال جاری فقط ۳۴ روز کاری در تابلوی معاملات حاضر بوده، صورت های مالی سال گذشته را بالاخره منتشر کرد که با نکات قابل تامل و جالبی همراه است. بر اساس این صورت های مالی "نتیجه عملیات بانک در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال 1393، منجر به 786 میلیارد ریال زیان گردیده است"
بانک ایران زمین

بخش دیگری از گزارش حسابرس قانونی این بانک، تاکید می کند که "موجودی نقد صندوق و خودپردازهای شعب بانک و همچنین ساختمانها و تاسیسات ادارات مرکزی و شعب، از پوشش بیمه ای در مقابل حوادث برخوردار نمی باشد"!

همچنین، بازرس قانونی شرکت اعلام کرده است که مستنداتی مبنی بر اخذ تاییده لازم از شورای عالی انفورماتیک، مبنی بر اصالت نرم افزارهای مورد استفاده در بانک، در اجرای ماده 22 قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، ملاحظه نگردیده است. از سوی دیگر، برخی دستورالعمل های بورس مانند ارسال به موقع صورت های مالی، اطلاعات مالی میان دوره ای، افشا فوری تصمیمات مجمع عمومی و افشا جدول زمان بندی پرداخت سود نقدی پیشنهادی رعایت نشده است.
بانک ایران زمین

در ادامه این گزارش حسابرس بانک ایران زمین، اعلام شده است که "بدهی به بانک مرکزی بابت اضافه برداشت از حساب بانک مرکزی، به میزان 13 هزار میلیون ریال ( 1 هزار و 300 میلیارد تومان) که در حساب جاری بانک ایران زمین نزد بانک مرکزی انعکاس یافته است و بابت آن، بانک طی سالجاری به میزان 1 هزار و 827 میلیون ریال (182 میلیارد تومان) متحمل وجه التزام اضافه برداشت گردیده است.

نکته جالب در وام های دریافتی این بانک آن است که "بانک ایران و ونزوئلا" که علی القاعده باید نسبت به حمایت و سرمایه گذاری در پروژه های موجود در دو کشور، اقدام کند نیز به بانک ایران زمین تسهیلات پرداخت کرده است که ماهیت این تسهیلات و نسبت آن با دلایل تاسیس این بانک، جای تامل و بررسی دارد.


کد مطلب: 40347

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/40347/بدهی-1300-میلیارد-تومانی-بانک-ایران-زمین-مرکزی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com