گزارش بازار بورس 10 آذر

10 آذر 1394 ساعت 13:24


امروز شاخص با افت 97.73 واحدی  (0.16%) مواجه شد و شاخص کل به عدد  62.550سقوط کرد.

نمادهاي رمپنا(29.37-)، وپارس(26.37-)، فولاد(10.41-)، خساپا(9.28-)، شبندر(9.25-) بیشترین تاثیر منفی، و نمادهای فارس(48.56+)، جم(8.66+) بیشترین تاثیر مثبت را بر روي شاخص بورس امروز داشتند و در فرابورس شاخص با کاهش 0.60 واحد به عدد  689.70 رسيد.

*ارزش معاملات بورس امروز  به 70.4 میلیارد تومان رسید که بیشترین مقدار آن  با 6.9 میلیارد تومان مربوط به نماد "وبملت" بود.

*امروز حجم معاملات در بورس به 501.792 میلیون سهم رسید که "خریختح" با معامله 78.804 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشت.

بیشترین تقاضای خرید: قزوین4، شفارس، قزوین

بیشترین عرضه : وکار، وبیمه، سصفها

* گروه هاي شیمیایی، بانک ها، سرمایه گذاری­ها به ترتیب برترین­های گروه صنعت شدند.

* بیشترین افزایش قیمت: ختوقا(5.02+)، لخزر(5+)

* بیشترین کاهش قیمت: کرازی(4.99-)، خچرخش(4.93-)

نگاهی کلی بر روند بازار:    

     بورس تهران برخلاف پیش‌بینی‌ها پس از  توافق هسته‌ای روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. عواملی داخلی و خارجی اقتصاد ایران دست به دست هم دادند تا بازارسرمایه همچنان در رکود به سر ببرد. ریزش قیمت فلزات جهانی و نفت از یک طرف و سیاست‌های متناقض اقتصادی از طرف دیگر  از جمله عواملی بودند که در این بازار اثر منفی برجای گذاشتند.

      در این شرایط کشور از نقدیندگی جهت تامین مالی بخش تولید در تنگنا قرار دارد و همچنین تشدید رکود و ضعف بخش تقاضا تولیدکننده‌ها را در شرایط سختی قرار داده است، بسته خروج از رکود به عنوان راه‌حلی جهت بهبود بازار سرمایه عنوان می‌شود. بنابر نظر کارشناسان، کاهش نرخ سپرده‌های بانکی می‌توانند اهرم روانی جهت انتقال نقدیندگی به بازار بورس کشور باشد. شاخص بورس تهران در یک ماه گذشته در بین کانال ۶۲ و ۶۳ هزار واحد در حال نوسان است. این در حالی است که پس از تصویب لایحه برجام در مجلس، روند صعودی هیجانی چند روزه بر بازار حاکم بوده و عدم اعتماد بازار سرمایه به آینده سیاسی و اقتصادی کشور از دلایل از بین رفتن این اثر روانی مثبت از نظر کاهش ریسک‌های سیستماتیک کشور است.

     تحریم‌های بین‌المللی در طول سال‌های گذشته تاثیر گسترده‌ای بر اقتصاد کشور گذاشته است؛ از تورم و محدودیت‌های تجاری در سطح بین‌الملل گرفته تا رکود در بازارهای مختلف و نزولی شدن شاخص بازار بورس. حال که کمتر از یک ماه به لغو تحریم‌های اقتصادی باقی مانده، بسیاری انتظار بهبود اوضاع اقتصادی در ماه‌های آینده را می‌کشند. بر این اساس، بازار سهام ایران، به‌عنوان یکی از ارکان و نمادهای اقتصادی مورد توجه بسیاری از متخصصان و تحلیلگران اقتصادی قرار گرفته است. برخی، تاثیر لغو تحریم‌ها را در این بازار کاملا مشهود می‌دانند و برخی دیگر معتقدند تاثیری در فعالیت بورس نخواهیم داشت.

     امروز شاهد انجماد معاملات و قرمز پوش بودن در اکثر نماد ها بودیم، شاخص از لحظات آغازین معاملات خودرا منفی آغاز کرده بود، و حتی نتوانست با معامله بلوکی "فارس" در لحظات پایانی نیز مثبت شود و در نهایت شاخص منفی را به ثبت رساند.

 

نبض گروه های بورسی دوشنبه 9 آذر:

گروه بانک:

گروه خودرو و ساخت قطعات:

گروه محصولات شیمیایی:

دیروز با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر کاهش 3 سنتی نرخ خوراک پتروشیمی، معاملات اکثر نمادهای گروه محصولات شیمیایی روند صعودی طی کردند، امروز نیز معاملات گروه مثبت و منفی انجام گرفت و با معامله 8 میلیون سهم پارسان بیشترین حجم معاملات گروه را داشت.         "پترول" که دیروز از اواسط بازار با صف خرید همراه شد، امروز علیرغم روند منفی حاکم بر بورس، با حمایت حقوقی توانست در بازه مثبت باقی بماند، اما معاملات آن کم حجم بود.

گروه اسخراج کانه:

گروه انبوه سازی:

گروه فراوده نفتی:

گروه سرمایه گذاری:

مواد و محصولات دارویی:

گروه فلزات اساسی:

بازگشایی نمادهای معاملاتی:

وپارس، لپارس

توقف نمادهای معاملاتی:

كنيلو،وخاور،سدشت،وبوعليح،خريختح،غاذرح، ثباغ

پیشرو تحلیل


کد مطلب: 39561

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/39561/گزارش-بازار-بورس-10-آذر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com