25 درصد سپرده گذار نگران میزان که باید به پای 75 درصد بی خیال بسوزند!

9 آذر 1394 ساعت 9:11

اخبار بانک: 25 درصد از سپرده گذاران نگران موسسه مالی و اعتباری میزان باید به پای 75 درصد از مشتریان بی خیال این موسسه بسوزند!


به گزارش اخبار بانک، در این اطلاعیه آمده از این ۷۵ درصد تماس هایی داشته اند که مهلت ۲۰ روزه را تمدید کنند حال آنکه این سوال پیش می آید که سپرده گذار بخت برگشته میزان که به شدت طالب و تشنه دریافت پول خود است چگونه به خود زحمت مراجعه به موسسه میزان را نداده و زحمت تماس با مسئولان بانک صادرات برای تمدید مهلت ۲۰ روزه را داده اند!

ذکر این نکته ضروری است که معمولا در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بسیاری از مشتریان و سپرده گذاران سرمایه خرد و بسیار خرد را در بانک و موسسه نگه می دارند و برای مبالغ بسیار ناچیز ۱۰ و ۲۰ هزار تومانی زحمت مراجعه به شعبه و بستن حساب را نمی دهند چون معمولا این حساب ممکن است روزی به کارشان آید!

ناگفته پیداست که این موضوع در باره مشتریان موسسه مالی و اعتباری میزان نیز صدق پیدا می کند و بسیاری از مشتریان مبالغ ناچیز زیر ۵۰ هزار تومان در این موسسه دارند و با توجه به مشغله کاری به خود زحمت مراجعه به شعبه و دریافت این مبلغ را نمی دهند.

همچنین بسیاری از مشتریان نیز بواسطه اینکه در موسسه میزان ضامن تسهیلات شخص دیگی شده اند احتمالا بنا به توصیه و یا اجبار مسئول شعبه حساب ۱۰ هزار تومانی را افتتاح کرده اند و معمولا این ده هزار تومان را فراموش و دیگر به موسسه مراجعه نمی کنند.


چه بسا همین تعداد ۲۵ درصد مراجعه کننده به شعب میزان و بانک صادرات به جهت افتتاح حساب از لحاظ ریالی بیش از ۹۰ درصد سپرده ها را شامل شوند، اگر اینگونه باشد صحیح نیست که ۹۰ درصد سپرده ها را فدای ۱۰ درصد شود.

در بند دیگری از این اطلاعیه اینگونه آمده است:

" پس ازآن با بررسي، ارزيابي و انتقال دارايي هاي ثابت و جاري تعاوني مذكور نسبت به واريز وجوه سپرده گذاران برابر ضوابط اعلام شده از سوي بانك محترم مركزي جمهوري اسلامي ايران اقدام می شود"

این بند نیز برای نخستن بار ذکر می شود چون در اطلاعیه های قبلی خبر از بررسی، ارزیابی و انتقال دارایی های ثابت و جاری میزان نشده بود چون اصولا این روند ممکن ماه ها و حتی سال ها به طول بیانجامد.


کد مطلب: 39510

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/39510/25-درصد-سپرده-گذار-نگران-میزان-باید-پای-75-بی-خیال-بسوزند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com