گزارش بازار بورس 3 آذر

3 آذر 1394 ساعت 13:44


شاخص بورس برای دومین روز متوالی مسیر نزولی خود را ادامه داده، و با افت  74.79واحد  (0.12%)  شاخص کل به عدد  62,720.90سقوط کرد.

نمادهاي تاپیکو، پارسان، وغدیر بیشترین تاثیر منفی و فارس، فولاد، شپنا، همراه بیشترین تاثیر مثبت، را بر روي شاخص بورس امروز داشتند و در فرابورس شاخص با کاهش 5.20 واحد به عدد  690.30 رسيد.

*ارزش معاملات بورس امروز  به 137 میلیارد تومان رسید که بیشترین مقدار آن  با 10 میلیارد تومان مربوط به نماد فاذر بود.

*امروز حجم معاملات در بورس به 547.820 ميليون سهم رسید که فاذر با معامله 33.859 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشت.

بیشترین تقاضای خرید: شفارس، قزوین، ساروم

بیشترین عرضه : وکار ، همراه، سصفها

* گروه هاي محصولات شیمیایی، بانک ها، محصولات فلزی به ترتیب برترین های گروه صنعت شدند.

نگاهی کلی بر روند بازار:    

بازار سرمایه در شرایط فعلی در حالت انتظار به سر می‌برد و به نظر نمی‌رسد در این شرایط رکودی، اقتصاد کشور با رشد مواجه شود.

     یکی از کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر در پایان این ماه برجام اجرایی شود می‌توان امیدوار بود با ورود سرمایه‌های جدید در ماه‌های آینده، اقتصاد ایران با تحرک مواجه شود که در این صورت اثر مثبت خود را بر بازار سرمایه نشان خواهد داد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، او افزود: با این وجود انتظار نداریم در این ماه‌های پایانی سال اتفاق خاصی در بازار سرمایه رخ دهد چراکه اثرات مثبت اجرایی شدن برجام از سال آینده خود را نشان خواهد داد. و همچنین وی به بررسی آثار سیاست‌های بسته ضد رکود در بازارسرمایه پرداخت و گفت: برخی از تصمیماتی که دولت در اقتصاد کشور اتخاذ می‌کند در روند سودآوری بنگاه‌های اقتصادی اثرات کوتاه‌مدت دارد. به طورمثال، تصمیمی که دولت در بسته ضد رکود درباره تامین مالی صنعت خودرو گرفت از دسته تصمیماتی است که اثر مقطعی و کوتاه‌مدت بر این بازار می‌گذارد.

    یک استاد دانشگاه با بیان اینکه اقتصاد ایران درحال چرت زدن است، عامل رکود دو بازار مسکن و سهام را اعلام کرد و گفت: در وضعیت موجود، سود سپرده از محل زیان وام گیرنده و زیان بانک پرداخت می شود، به علاوه هیچ بخشی از منظر بازدهی، قادر به رقابت با سود سپرده نیست. لذا سود سپرده علامت می دهد که 95 درصد کسب وکارها تعطیل و منابع آن در بانک سپرده گذاری شود و این به تخریب فضای کسب و کار انجامیده است.

     وی افزود: بخش مسکن و بازار سرمایه از منظر بازدهی قادر به رقابت با سود سپرده نیست و این باعث کاهش قیمت مسکن و سهام شده و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد کاهش ماهانه قیمت مسکن و بازار سرمایه ادامه خواهد داشت.

خبرهاي تاثیر گذار:

نبض گروه های بورسی سه شنبه 3 آذر:

گروه بانک:

گروه خودرو و ساخت قطعات:

گروه فراورده نفتی:

گروه محصولات شیمیایی:

 

گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات :

بازگشایی نمادهای معاملاتی:

ومعادنح، قلرست

توقف نمادهای معاملاتی:

شپترو، بدرخش، دیرانح

پیشرو تحلیل


کد مطلب: 39385

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/39385/گزارش-بازار-بورس-3-آذر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com