گزارش بازار بورس 11 مهر

11 مهر 1394 ساعت 14:43


امروز شاخص بورس با کاهش 280.68  واحد (0.46%)، به عدد  61،217.60واحد رسید.

نمادهاي شبندر، وبملت، وپاسار، خودرو، وتجارت، خساپا،  بیشترین تاثیر منفی  و مبین، بیشترین تاثیر مثبت را بر روي شاخص بورس امروز داشتند و در فرابورس شاخص با کاهش 13.80 واحد به عدد  664.10 رسيد.

ارزش معاملات بورس امروز  به 61.468 میلیارد تومان رسید. که بیشترین مقدار آن با 3.8 میلیارد تومان مربوط به مبین بود.

*امروز حجم معاملات در بورس به 398.971 ميليون سهم رسید که با معامله 37.418 میلیون سهم وبصادر بیشترین حجم معاملات را داشت.

بیشترین تقاضای خرید: قصفها، قزوین، وملی

بیشترین عرضه : خودرو، فخاس، فاراکح،

*گروه هاي خودرو ، بانکها ، شیمیایی، به ترتیب برترین های گروه صنعت شدند.

*بیشترین افزایش قیمت: غمهرا(4.99+)، قشرین(4.98+)، دامین(4.33+)

*بیشترین کاهش قیمت: دفرا(5-)، شفارا(4.99-)، ختوقا(4.92-)

نگاهی کلی بر روند بازار:

باتوجه به اینکه در شرایط فعلی شاهد انجام اتفاقات مثبت سیاسی در کشور هستیم، نکته جالب توجه این است که بازار سرمایه در هر مقطع زمانی به سمت پارامترهای خاصی سوق پیدا می کند و در حال حاضر به نظر می رسد تنها به حقیقت اقتصاد و بخش واقعی آن چشم دوخته باشد.

مدیر واحد مشاور سرمایه گذاری شرکت کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اتفاقات مثبتی که در زمینه سیاسی روی داده هنوز تأثیر خود را بر بخش واقعی اقتصاد اعمال نکرده، اما بازار باید آینده و چشم انداز روشن اقتصادی را نیز در نظر داشته باشد چرا که با آزاد شدن دارایی های بلوکه شده، افزایش مراودات با دیگر کشورها، لغو تحریم های بین المللی و رشد فروش نفت می توان انتظار بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان را داشته باشیم.

مازیار فتحی در رابطه با علت اینکه این انتظارات و دورنمای روشن اقتصادی در بازار سرمایه در نظر گرفته نمی شود، گفت: عوامل مهم تأثیر گذاری باعث ایجاد این روند نزولی شده که از جمله این عوامل می توان به این موارد اشاره کرد؛ جو بی اعتمادی طی این مدت 21 ماه افت بورس، باعث خروج سهامداران حقیقی و نقدینگی آنها از بازار شده و از طرفی ذائقه سهامداران و فعالان بازار سرمایه که در گذشته با دید بلند مدت و بنیادی سرمایه گذاری می کردند، تغییر و به سمت سفته بازی و نوسانگیری در سهام کوچک بازار بورس سوق پیدا کرده است. همچنین بزرگان بازار از جمله صندوق ها، هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری که به دلیل رکود اقتصادی با کمبود نقدینگی روبرو شده اند در شرایط فعلی نمی توانند مثل گذشته فعالیت داشته باشند.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خاتمه خاطرنشان کرد: نزدیکترین عاملی که می تواند اقتصاد بازار سرمایه را از رکود خارج کند، لغو تحریم ها است که به نظر می رسد به زودی انجام شود و به دنبال افزایش مراودات و ورود سرمایه گذار خارجی به کشور سال 95 بهترین روزهای بورس و بازار سرمایه کشور باشد و برای سال جاری انتظار افت بیش از این قیمت ها نمی رود.

خبرهاي تاثیر گذار:

نبض بازار:

گروه بانک:

گروه خودرو:

گروه انبوه سازی:

گروه سیمان:

گروه حمل و نقل:

گروه قند و شکر:

 

بازگشایی نمادهای معاملاتی:

ملت، شمواد، قثابت، نوین

توقف نمادهای معاملاتی:

سشرق، وایران

گروه پیشرو تحلیل


کد مطلب: 37855

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/37855/گزارش-بازار-بورس-11-مهر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com