چرا دولت واریز یارانه ها را به تاخیر می اندازد؟

رکورد بی سابقه در تاخیر واریز یارانه ها

28 شهريور 1394 ساعت 9:29

اخبار بانک:دولت یازدهم در شهریور ماه به رکوردی تاریخی در تاخیر واریز یارانه ها دست پیدا می کند.


به گزارش اخبار بانک، مسئولان دولت تدبیر و امید همانند ماه های گذشته در شهریور ماه نیز واریز یارانه ها را با تاخیر واریز خواهند کرد.

این که چه عاملی باعث می شود دولت همواره واریز یارانه ها را در هر ماه با تاخیر چند روزه نسبت به ماه قبل واریز کند جای سوال دارد که هنوز کسی در این باره صحبت نکرده است.

در ماه های گذشته واریز یارانه ها تا ۲۶ و حداکثر ۲۷ ماه واریز می شد اما این بار دولت در پرداخت یارانه ها به رکوردی بی نظیر دست پیدا کرده و به ۲۸ روز رسانده است.

مشخص نیست آیاد دولت این رویه را در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داد یا خیر و آیا با این اقدام عملا یک ماه از یارانه ها سوخت می شود؟

دولت تلاش بسیاری کرد که واریز یارانه ها را به گونه انجام دهد که به جای واریزی ۱۲ ماه تنها در ده ماه این واریزی صورت پذیرد تا کمبود منابع مالی خود را به نوعی جبران کند.

اما مجلس مانع این کار شد و به نظر می رسد دولت هم اکنون با توجه به عدم تصویب توسط مجلس، با اکراه این ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را به حساب حدود ۷۳ میلیون ایرانی واریز می کند.

این می تواند یک دیدگاه برای تاخیر در واریز یارانه ها باشد،در غیر اینصورت اگر این رویه ادامه داشته باشد ممکن است به جای ۱۲ ماه در سال ۹۴ تنها یازده ماه واریزی یارانه صورت پذیرد.

دلیل دیگری نیز که از تاخیر در واریز یارانه ها می توان متصور شد این است که دولت سعی می کند این موضوع را در جامعه نهادینه کند که واریز یارانه ها همواره در کنار و همسو با حقوق صورت پذیرد.

با این اقدام تزریق نقدینگی در جامعه به جای دو بار در ماه به یک بار می رسد.

البته این دو دلیل تنها حدس و گمان است و باید دید دولت در آینده چه برنامه ای برای ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه دارد و آیا بازهم رکورد تاخیر در واریز یارانه ها را خواهد شکست یا خیر؟


کد مطلب: 37448

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/37448/رکورد-بی-سابقه-تاخیر-واریز-یارانه

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com