قیمت طلا در آخرین مبادلات افزایش یافت

7 شهريور 1394 ساعت 9:45

اخبار بانک: قراردادهای فیوچرز طلا برای نخستین بار در یک هفته افزایش قیمت داشت این اتفاق زمان رخ داد که بانک فدرال مینپلیس آمریکا از اجرای سیاست پولی احتمالی بیشتری خبر دارد و باعث شد تقاضای شمش بعنوان سپری در برابر تورم محتمل افزایش یابد.


به گزارش «اخبار بانک» به نقل از بلومبرگ، طلا در دو ماه گذشته در نتیجه پیش بینی آغاز سیاست های پولی بانک فدرال در سیر نزولی به سر برد.

در ماه اوت قیمت شمش با توجه به افت بازار سهام آمریکا به پیروی از رکود اقتصاد در چین و نگرانی از تاثیر آن در رشد اقتصاد جهانی بهبود یافت و این ایده که بانک فدرال بیش از این منتظر زمان مقتضی باقی می ماند را پر رنگ تر کرد.

همانطور که مشخص است بالا رفتن نرخ بهره به طلا که بهره ای به دارنده نمی پردازد ضربه می زند. در مقابل دیگر در چنین شرایطی دارایی ها امید بهتری برای سرمایه گذاران هستند.

قراردادهای فیوچرز طلا برای تحویل ماه دسامبر ۱ درصد افزایش قیمت داشت و به ۱۱۳۴ دلار در هر اونس در کمکس نیویورک رسید که اولین افزایش قیمت از ۲۱ ماه اوت است.

از طرفی در بازار دیگر فلزات فیوچرز نقره ماه دسامبر با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۴.۵۴۹ دلار در هر اونس در کمکس رسید. فیوچرز پلاتین ماه اکتبر با ۱.۶ درصد صعود با رقم ۱۰۲۱.۷۰ دلار در هر اونس بسته شد و فیوچرز پالادیوم ماه دسامبر ۳.۹ درصد افزایش قیمت را تا ۵۹۰.۱۵ دلار در هر اونس تجربه کرد.


کد مطلب: 36814

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/36814/قیمت-طلا-آخرین-مبادلات-افزایش-یافت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com