گزارش بازار بورس،4 شهریور

4 شهريور 1394 ساعت 13:36


امروز شاخص بورس با افزایش 8.92  واحد (0.01%)، به عدد 64،206.20 واحد رسيد.

نمادهاي حکشتی(28.21+)، وبملت(13.96+)، فملی(13.12+)، اخابر(12.8+)، جم(9.6+)، تاپیکو(8.09+)، بیشترین تاثیر مثبت  و وغدیر(25.96-) بیشترین تاثیر منفی را بر روي شاخص بورس امروز داشتند و در فرابورس شاخص با افزایش 1.60 واحد به عدد 728.40  رسيد.

ارزش معاملات بورس امروز  به 157.179 ميليارد تومان رسید كه خسابا 8 میلیارد تومان و وبصادر با 4.1 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملاتی را داشتند.

*امروز حجم معاملات در بورس به 383.778 ميليون سهم رسید که دو نماد خساپا با 68.874 ميليون و وبصادر با 47.741 میلیون سهم  بيشترين حجم معاملاتي را داشتند.

بیشترین تقاضای خرید: رانفور، جم، پاکشو

بیشترین عرضه : شبهرن، غگل، فخاس

*گروه هاي خودرو، بانکها، شیمیایی، به ترتیب برترین های گروه صنعت شدند.

*بیشترین افزایش قیمت: دامین(4.88+)، شپلی(4.83+)، قثابت(4.81+)

*بیشترین کاهش قیمت: قپنتا(4.98-)، بکاب(4.92-)، رتکو(4.78-)

نگاهي كلي بر روند بازار:

به نظر می رسد هنوز اثر سیاست زدگی در بازار سرمایه وجود دارد و با اعلام تاریخ رفع تحریم ها طی آذر یا دی ماه سال جاری شاهد واکنش منفی سهامداران به این موضوع بوده ایم.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بازار سرمایه متشکل از سهام شرکت هایی است که از وضعیت مناسب سودآوری برخوردار نیستند و از این رو به طور قطع این بازار حرکت نخواهد کرد، مگر با رونق صنایع و شرکت های فعال در آن.

محمد جواد شیخ افزود: مسلماً سهام شرکت هایی که می بایست انواع هزینه ها همچون حقوق دولتی، حق بهره برداری از معادن و یا سایر هزینه ها را پرداخت کنند و وضعیت سودآوری آن نا به سامان است با تقاضا برای خرید مواجه نمی شوند.

از سوی دیگر وضعیت نقدینگی در کشور بسیار نامناسب است و عمده سرمایه در بانک ها جمع آوری شده و به دلیل نرخ بالای بهره تسهیلات عمدتاً صنایع از توان دریافت وام برای تأمین سرمایه در گردش و اجرای پروژه ها برخوردار نیستند. حال آنکه به دلیل تداوم افت قیمت ها و شرایط نامناسب سودآوری تقاضا برای انواع محصولات تولیدی کاهش یافته است.

 

همانطور که دیروز نیز بیان کردیم،  با توجه به وضعیت نامطلوب بازار پیشنهاد می کنیم خرید انجام ندهید و یا خرید های پله ای و کاملا با احتیاط داشته باشید. در مورد فروش نیز عجله نکنید و برای میان مدت سهامداری کنید.

خبرهاي مهم:

نبض بازار:

گروه بانک و مؤسسات اعتباری:

گروه خودرو و ساخت قطعات:

گروه حمل و نقل:

گروه قند وشکر:

گروه محصولات شیمیایی:

گروه سرمایه گذاری:

 

 

 

 

بازگشايي نماد هاي معاملاتي:

(قثابت) نماد معاملاتي شركت قند ثابت خراسان پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده مبني بر انتخاب عضاي هيات مديره

 توقف نماد هاي معاملاتي:

(سدشت) نماد معاملاتي شركت صنايع سيمان دشتستان جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه

(كمنگنزح) نماد معاملاتي شركت حق تقدم شركت معادن منگنز ايران با توجه به پايان مهلت پذيره نويسي

 پیشرو تحلیل


کد مطلب: 36758

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/36758/گزارش-بازار-بورس-4-شهریور

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com