۰
۲
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
صادرات 453 میلیون دلاری جواهرات ترکیه به ایران

جواهرات طلای ترکیه در ایران می درخشد

اخبار بانک: آمار صادرات جواهرات طلای ترکیه به ایران افزایش قابل توجهی داشته است و همین امر باعث شده توجه صادرکنندگان ترکیه به ایران بعنوان یک بازار کلیدی بیش از پیش جلب شود.
جواهرات طلای ترکیه در ایران می درخشد
به گزارش خبرنگار اخبار بانک به نقل از دیلی صباح، کل صادرات ترکیه به ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی به ۱.۹ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده ۳۰.۴ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه در سال گذشته است.

صادرات جواهرات ترکیه به ایران در این میان افزایش قابل توجهی داشته است بطوری که ترکیه جواهرات طلا به ارزش ۴۵۳ میلیون دلار بین ماه ژانویه تا ژوئن به ایران صادر کرده است. این آمار در دوره مشابه سال گذشته ۱.۸ میلیون دلار اعلام شد که ۲۴ درصد از کل صادرات ترکیه به ایران را در بر می گرفت.

طی ۱۰ سال گذشته افزایش چشمگیری در صادرات جواهرات طلای این کشور مشاهده شد. بر اساس اطلاعات سازمان آمار ترکیه صادرات در سال ۲۰۰۵، ۱.۳ میلیون دلار بود و تا سال ۲۰۱۲ کمتر از ۱ میلیون دلار باقی ماند. صادرات جواهرات طلا در سال ۲۰۱۲ به ۱۱.۸ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۳ به ۱۷.۷ میلیون دلار رسید و سپس تا پایان سال ۲۰۱۴ به مبلغ قابل توجه ۸۱۸.۵ میلیون دلار افزایش داشت.

مشتریان ایرانی سابقا از دبی هم طلای زیادی خریداری می کردند اما با دعوت شدن به نمایشگاه های جواهرات استانبول متوجه شدند ترکیه قلب تولید جواهرات است و این امر توانسته تاثیر زیادی در صادرات آن داشته باشد.

تجار طلای ترک می گویند ایران بازار واردات بسیار مهمی برای این کشور محسوب می شود و با تثبیت شرایط تجارت، می توان جواهرات طلای بیشتری به ایران صادر کرد. در حال حاضر به دلیل تحریم و موانع موجود، ایران فقط از طریق واردکنندگان مجاز، طلای ترکیه را خریداری می کند.

جواهرات یکی از اقلام صادراتی است که بیشترین ارزش افزوده را دارد و صادرات ترکیه به ایران در این زمینه برابر صادرات ترکیه به شش یا هفت کشور است. ترکیه می تواند با صادر کردن اقلام خود به ایران کم بودن آمار تجارت با دیگر کشورها را جبران کند.
https://akhbarbank.com/vdcb80bf.rhb00piuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
طلای ترکیه مثل کشور ترکیه است اصالتی نداره .
آره طلای ترک بیشترش پالادیوم است در حالی که پالادیوم قیمتش ثلث طلاست ولی به اسم طلای سفید! قالب خلق ا... میکنن.
تازه ترین اخبار