نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

بی‌تفاوتی بانک مرکزی در برابر «میزان» قابل توجیه نیست

10 مرداد 1394 ساعت 14:55

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مشکلات مردم برای موسسه مالی و اعتباری میزان و تسویه توسط هیئت تسویه گفت: در برابر تمام این مشکلات بانک مرکزی باید پاسخگو باشد و تبعات ناشی از فعالیت این‌گونه موسسات را بپذیرد.


نصرا... پژمان‌فر در گفتگو با شهرآرا برای واگذاری میزان به چند سرمایه‌گذار اظهار کرد: تاکنون چند مورد سرمایه‌گذار برای خرید میزان پیشنهاداتی را مطرح کردند و با توجه به تاکیدات مسئولان، چنانچه این پیشنهادات پس از بررسی از نظر واگذاری مورد قبول واقع شود حتما این موارد با در نظر گرفتن شرایط مد نظر صورت می‌گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مشکلات مردم برای پس گرفتن سپرده‌های خود و روند کند عملکرد هیئت تسویه بیان کرد: گلایه‌های مردم در بازپس گرفتن مطالبات خود از صندوق میزان به حق است اما به دیدگاه من بیش از هیئت تسویه، این بانک مرکزی است که باید تبعات ناشی از فعالیت این‌گونه این موسسات را پاسخگو باشد.

جلسه این هفته مجمع نمایندگان درباره میزان و پدیده
وی در ادامه به پیگیری‌های مستمر مجمع نمایندگان استان برای پایان‌دادن به مسائل پیرامون پدیده و میزان اشاره داشت و افزود: در همین راستا این هفته مجمع نمایندگان استان خراسان‌‌رضوی جلسه‌ای را برای پدیده و میزان برگزار می‌کند.

به گفته وی چنانچه بانک مرکزی پاسخگوی تبعات ناشی از فعالیت میزان و موسساتی از این دست نباشد مجلس از ظرفیت‌های قابل توجه خود استفاده می‌کند چرا که مقصر اصلی در این مشکلات پیش‌ آمده بانک مرکزی است و پاسخگو نبودن این نهاد در برابر این مسائل توجیه‌پذیر نیست.

استقبال از سرمایه‌گذار

اما مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی در گفتگو با ما برای جلسه پنج‌شنبه گذشته استانداری و بررسی ورود سرمایه‌گذاران گفت: تا به امروز یک سرمایه‌گذار برای خرید میزان به استانداری اعلام آمادگی کرده است.

علی رسولیان در ادامه با اشاره به درخواست استانداری به این سرمایه‌گذار برای ارائه مدارک کافی، ادامه داد: با این حال هنوز مدارک کافی برای بررسی توان مالی از سوی این فرد ارائه نشده است.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی با تاکید بر آمادگی استان برای ورود سرمایه‌گذاران افزود: نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است که تنها ورود سرمایه‌گذار برای مسئله میزان مطرح نیست و باید تمام جوانب به ویژه توان مالی فرد به صورت کامل برای ما محرز شود تا شاهد پایان یافتن مشکلات شکل‌گفته برای میزان باشیم.


کد مطلب: 35976

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/35976/بی-تفاوتی-بانک-مرکزی-برابر-میزان-قابل-توجیه-نیست

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com