بررسی پرونده موسسات اعتباری فاقد مجوز

پس از " نور " کدام موسسه اعتباری وارد لیست مجاز ها می شود؟

22 تير 1394 ساعت 13:14

اخبار بانک: نگاهی اجمالی به پرونده بزرگ موسسات اعتباری فاقد مجوز نشان می دهد که بانک مرکزی قصد دارد هر طور که شده امسال این پرونده را ببندد.در این باره نگاه به روند بررسی این موسسات و سخنان مسوولان بانک مرکزی میندازیم.


به گزارش «اخبار بانک»، از سال گذشته بانک مرکزی گام جدی‌تری برای مقابله با موسسات مالی غیر مجاز برداشت. انتشار لیست موسسات مالی مجاز و نبود نام برخی از موسسات بزرگ و باسابقه در اوایل آبان ماه امسال هم باعث شد تا نگرانی‌ها در این زمینه افزایش یابد.

در این راستا نیز چندی پیش معاون نظارتی بانک مرکزی عنوان کرده بود که برخی از موسسات بزرگی که نام آنها در لیست مجازهای سایت بانک های مرکزی نیست در فرآیند تکمیل مدارک برای اخذ مجوز قرار دارند.

تهرانفر تاکید کرده بود که خطاب بانک مرکزی، بیشتر متوجه موسسات دیگری در نقاط مختلف کشور است که تحت نظارت بانک مرکزی نیستند و بانک مرکزی برخورد جدی با این موسسات را در دستور کار دارد.

در همین مورد وقتی کمتر از یک ماه قبل حرف و حدیث‌ها بر سر فعالیت موسسات غیر مجاز در نظام پولی و بانکی کشور بالا گرفت، مسئولان بانک مرکزی خبر دادند که احتمالا تا پایان سال پنج موسسه اعتباری که در حال حاضر به علت نداشتن مجوز در لیست مجازهای بانک مرکزی قرار ندارند مجوز فعالیت خود را از این بانک دریافت می‌کنند.

در سال جاری نیز از مقامات بانک مرکزی اعلام کرده بود که دو موسسه اعتباری در آستانه اخذ مجوز هستند و به زودی نام آنها در لیست مجاز موسسات در سایت بانک مرکزی وارد می‌شود.

گفتنی است موسسه اعتباری " نور " ماه جاری وارد لیست مجازهای بانک مرکزی شده است.اینجا

معاون نظارتی بانک مرکزی در گفت‌وگوی خود با ایلنا گفته بود که موسسه آرمان خود را با شاخصه‌های بانک مرکزی تطبیق داده‌ و در آستانه گرفتن مجوز هست.

اما چه نکاتی برای مجوز گرفتن از سوی موسسات باید رعایت شود؟ ترکیب سهامداران، مبلغ سرمایه، هیات مدیره و صلاحیت‌ آنها و ترکیب دارایی‌هایشان مواردی است که موسسات اعتباری خواستار مجوز باید به آن توجه و اجرا کنند.

معاون نظارتی بانک مرکزی خرداد ماه امسال نیز در گفت وگو با اقتصاد نیوز درباره موسسات اعتباری گفته بود: موسسه آرمان پذیره نویسی را انجام داده است و در حال رفع برخی ایرادات هست تا به اداره ثبت شرکت ها معرفی شود. بانک مهر اقتصاد نیز در حال پذیره نویسی است.

سایر موسسات نیز به نوبه خود در تلاش برای مجاز شدن هستند و برخی از آنها گام های بیشتری برداشته اند. به نظر می رسد که سال 95 دیگر خبری از موسسات فاقد مجوز در سطح کشور نباشد.

گفتني است، موسسات اعتباري آرمان، ثامن، افضل توس، ثامن الحجج و بانک مهر اقتصاد متقاضي مجوز ار بانک مرکزي هستند.


کد مطلب: 35410

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/35410/نور-کدام-موسسه-اعتباری-وارد-لیست-مجاز-می-شود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com