۰
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰
بعد از مذاکرات هسته ای آغاز مذاکرات همکاری

سرمایه گذاران " فرشته " منتظر حضور در شرکت های نوپای ایران

اخبار بانک: از هفته بعد از چارچوب توافق ایران و قدرت های غرب، پیشنهادات سرمایه گذاری در شرکت های نوپای فناوری ایرانی فراوان بوده است. به گفته بنیان گذاری شرکت کودکو عرضه کننده پوشاک و اسباب بازی نوزادان که حجم زیادی از این پیشنهدات را دریافت کرده است علیرغم عرضه بیش از تقاضای شرکت های اینترنتی تمایل سرمایه گذاران خارجی به ریسک های بازار شرکت های نوپا در ایران زیاد است.
سرمایه گذاران " فرشته " منتظر حضور در شرکت های نوپای ایران
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک» به نقل از وال استریت ژورنال، چندین صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر و سرمایه گذار فرشته (سرمایه‌گذاری است که سرمایه یک یا چند شرکت نوپا را فراهم می‌کند. بر خلاف یک شریک، سرمایه‌گذار فرشته بندرت در مدیریت شرکت دخالت می‌کند) پیش از دستیابی به توافق حضور خود را نشان داده اند و با کارآفریانان وارد مذاکره شده اند.

آنها جذب جمعیت متمایل به فناوری ۸۰ میلیونی ایران در اقتصادی شده اند که با برداشته شدن تحریم ها می تواند رشد قابل توجهی داشته باشد. این سرمایه گذاران در حال بررسی چگونگی و زمان وارد شدن به شرکت های نوپای فناوری در ایران هستند.

به گزارش وزارت فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران، تقریباً ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران به اینترنت دسترسی دارند و ۱۵ درصد از جمعیت با گوشی های همراه از اینترنت استفاده می کنند بعلاوه این تعداد پیوسته در حال افزایش است.

از مهمترین چالش های عنوان شده برای ورود سرمایه گذاران خارجی باز شدن بازاری است بیش از سی سال روابط خوبی با غرب نداشته است.

در حال حاضر شرکت های آمریکایی از کار با ایران منع شده اند اما اروپایی ها در صورتی که برای ممانعت از تحریم انتقالات مالی توافقی داشته باشند که البته کمتر کسی از آنها اینکار را می کند می توانند در ایرن فعالیت داشته باشند. چشم انداز رشد خوب عامل جذب سرمایه گذاران به تجارت الکترونیک در ایران است.

جمعیتی با این میزان دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند جذاب به نظر می رسد. اگرچه غول های اینترنتی جهان در سال های اخیر از ایران اجتناب کردند و یا به آن دسترسی نداشتند اما شرکت های نوپای داخلی در زمینه های رسانه، تجارت الکترونیک و ویدئوی آنلاین موفقیت های بزرگی به دست آوردند.

از این میان می توان به سایت کودکو مشابه سایت Diapers.com آمریکا که به آمازون فروخته شد یا دیجیکالا پلتفروم خرده فروشی اینترنتی اشاره کرد که در میان نام های مورد بررسی از سوی سرمایه گذاران خارجی هستند. اما بزرگترین مشکل انتقال پول است.
علی رغم این میزان تمایل و درخواست های فراوانی که به شرکت های نوپای ایرانی می رسد سرمایه گذاران هنوز در امضای توافق همکاری تردید دارند.

برخی از شرکت های آمریکایی هم منتظر بال و پر گشودن هستند بطور مثال اپل با توزیع کنندگان ایرانی در حال مذاکره است تا بتواند محصولات خود را در ایران به فروش برساند.
https://akhbarbank.com/vdcbwabf.rhbafpiuur.html
تازه ترین اخبار