دلیل پرداخت نرخ سود زیاد در موسسات اعتباری چیست؟

15 ارديبهشت 1394 ساعت 12:32

اخبار بانک: هیچ موسسه ای تمایل به پرداخت سود زیاد به سپرده گذاران را ندارد چون در واقع از این طریق از سود خود موسسه کم می شود،اما چرا این روند در جاکمه وجود دارد؟


حسین صحت ارسال کننده این نگاه است:

هیچ سازمان یا موسسه ای تمایل به پرداخت سود زیاد به سپرده گذارانش را ندارد چون در واقع به این طریق از سود خود موسسه یا بانک کم می شود.

حالا چه اتفاقی افتاده که این چند موسسه بعضا حتی سود ۲۷ درصد به مشتریان خودشون می پردازن؟مسلما جواب این سوال عدم نقدینگی است.

یک موسسه مالی و پولی که از روش سپرده گذاری منابع جمع آوری کرده و آن را به صورت تسهیلات در اختیار دیگر مشتریان قرار می دهد، چون اصولا کار موسسه یا بانک واسطه گری در بازار پول است.

حالا وقتی این موسسه دچار بحران می شود مجبور است که سود بالا پرداخت کند.باید توجه داشت که اکثر بحران ها را هم بانک مرکزی به وجود می آورد.

در کنار همه این موارد تاخیر بسیار زیاد و بروکراسی پیچیده اخذ مجوز این موسسات را از ورود به فرا بورس منع می کند، در حالی که اگر مجوز فروش سهام به آنها داده شود، اقدام به جمع آوری شده منابع ارزان قیمت از بورس می کند و دیگر نیازی به پرداخت سود بالا نخواهند داشت.

این موسسات اصولا باید نقدینگی خود را از راه بورس تنظیم کنند.پس در مشکلات به وجود آمده صد در صد بانک مرکزی مقصر است که روند اخذ مجوز را به طولانی کرده است.

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «اخباربانک» به همه موضوعات است .هر مخاطب «اخباربانک» می تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را به آدرس negaheshoma@akhbarbank.com ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.


کد مطلب: 33392

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/33392/دلیل-پرداخت-نرخ-سود-زیاد-موسسات-اعتباری-چیست

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com