اختصاصی/

ساماندهی ۲۳ تعاونی اعتبار توسط موسسه ثامن الحجج به پایان رسید

12 اسفند 1393 ساعت 9:42

اخبار بانك: ساماندهی ۲۳ تعاونی اعتباری آزاد در طی چهار سال گذشته توسط موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) به پایان رسید.


به گزارش «اخبار بانک»، روز گذشته محسنی‌اژه‌ای سخنگوي قوه قضائيه با تاکید بر ضرورت انجام وظایف دستگاه‌های نظارتی از جمله بانک مرکزی در این زمینه گفت: بانک مرکزی باید بررسی کند که آیا موسسات توان این کار را دارند یا خیر؟ و سپس مجوز داده شود. اگر هم قبلا مجوزهایی صادر شده ما حتما کمک می‌کنیم تا موسسات و تعاونی‌های اعتباری کارشان را ساماندهی کنند تا هم پول مردم محفوظ بماند و هم فعالیت‌ها ادامه پیدا کند. 

اين موضوع نشان دهنده اين است كه بانك مركزي بايد ساماندهي موسسات كاري درست و است و موسساتي كه توان و قدرت مالي خوبي دارند بايد در اين راستا حمايت شوند.

در همين باره موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) با بیش از ۵۰۰ شعبه در سراسر کشور در راستای سیاست های بانک مرکزی اقدامات قابل توجهی برای ساماندهی تعاونی اعتبار های آزاد انجام داده است.

مسئولان بانک مرکزی در اواخر سال ۸۹ اقدام به سر و سامان دادن به تعداد بسیار زیاد تعاونی اعتباري کردند که اين كار بر دوش بانك ها و موسسات داراي پتانسيل گذاشته شد.موسسه ثامن الحجج جزو چهار موسسه اول در این راستا بود.

در این میان تعدادی از موسسات مالی و اعتباری بزرگ که توانایی سامان دادن به تعاونی اعتبار ها و بازپس دادن سپرده های مشتریان داشتند از سوی بانک مرکزی برگزیده شدند.

یکی از این موسسات موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) بود که ستاد عالی ساماندهی تعاونی ها‌ي اعتبار آزاد كشور آن را مكلف به ساماندهی 23 تعاونهي اعتبار آزاد كرد.

این موسسه با تدبير دلسوزانه بدون كمتريت تنش در راستای سیاست های بانک مرکزی اقدام به ساماندهی ۲۳ تعاونی اعتبار در اقصی نقاط کشور کرد و سرمایه های بیش از ۴۵۰ هزار سپرده گذار و حدود ۳۵ هزار سهامدار این تعاونی اعتبار ها را سر و سامان داد.

انجام امور تسویه و انحلال این تعاونی اعتبار ها که معمولا سال ها زمان می برد در کمترین زمان ممکن از ابتدای سال 90تا اواخر شهریور ماه سال جاری به پایان رسیده است و آگهي ثبتي آنان اخذ و پايان تسوبه اعلام شد.

اقدامات این موسسه در راستای ساماندهی به سپرده گذاران و سهامداران با کمترین تنش و بیشترین رضایت برای طرفین همراه بوده و سرو سامان دادن به تعداد زیاد تعاونی‌هاي اعتبار‌ي موجب تقدیر و تشکر مسوولان کشوري شد.

این اقدامات موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) در کمتر از چهار سال و با این تعداد سپرده گذار و سهامدار برای اولین بار در کشور رخ داده است.

از جمله مهم ترین اهداف مديران این موسسه این است که سپرده های جمع آوری شده را در قالب تسهیلات در راستای تولید و اشتغال زایی جوانان در همان استانی که سپرده ها جمع آوری شده مصرف شود.


کد مطلب: 31757

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/31757/ساماندهی-۲۳-تعاونی-اعتبار-توسط-موسسه-ثامن-الحجج-پایان-رسید

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com