۰
۸
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۳
اختصاصی/

تخلف تازه بانک ها در ارائه اوراق سپرده سرمایه گذاری

اخبار بانك: اوراق سپرده سرمایه گذاری که از سوی بانک ها عرضه می شود دارای یک اشکال جدی در نوع تبلیغات است.
تخلف تازه بانک ها در ارائه اوراق سپرده سرمایه گذاری
به گزارش «اخبار بانک»، بانک ها به تازگی تبلیغات گسترده و وسیعی برای جذب سرمایه های سرگردان در آخرین روزهای سال ۹۳ آغاز کرده اند.

طی روزهای گذشته تبلیغات فروش گواهی سپرده سرمایه گذاری یكساله با نرخ سود ۲۲ درصد و با قابلیت فروش و بازخرید قبل از سر رسید در رسانه های دیداری و شنیداری افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

این اوراق سپرده سرمایه گذاری طی چند روز گذشته توسط بانک های سینا، کشاورزی، کارآفرین، پارسیان و ... عرضه شده و احتمالا توسط بانک ها دیگر نیز تا چند روز آینده آغاز می شود.

اما جالب است بدانید در نوع تبلیغات رسانه ای این بانک ها برای فروش اوراق سپرده سرمایه گذاری یک تخلف فاحش وجود دارد و بانک مرکزی نیز در برابر این تخلف آشکار سکوت کرده است.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی دستورالعمل نحوه فروش اوراق گواهی سپرده سپرده مدت دار ویژه سرماه گذاری عام به کلیه بانک ها و موسسات اعتباری ابلاغ شده است.

در یکی از بندهای این بخشنامه آمده است: 
"نرخ بازخریدی تعیین شده برای اوراق سپرده گواهی مدت دار سرمایه گذاری عام باید در ظهر ورقه گواهی سپرده و در اطلاع رسانی تبلیغاتی قید شود"

همانطور که مشاهده می شود در بخشنامه بانک مرکزی به صراحت قید شده که باید در تبلیغات نرخ بازخرید عنوان شود اما طی روزهای گذشته این مهم در تبلیغات رسانه ای بانک ها دیده نشده است.

پیشتر و در تبلیغات رسانه ای بانک ها برای فروش این اوراق سپرده سرمایه گذاری معمولا نرخ سود بازخرید عنوان می شد اما در دور جدید فروش این اوراق این مهم رعایت نشده و بانک مرکزی نیز در برابر این تخلف سکوت اختیار کرده است.
https://akhbarbank.com/vdcgnw9w.ak9qn4prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
امیر
تخلف بانکها تا کی.این همه تعریف و تمجید علکی از بانکها تا کی.بانک مرکزی کجایی !
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقا امیر اگه بانک مرکزی ما بانک مرکزی درستی بود که این همه سروصدا و اغتشاش و اختلاس و .... نبود. ماکه بانک مرکزی نداریم فقط یک گروه اغتشاش گر بنام بانک مرکزی که یکجا نشستن و مردم رو بجون موسسات وبانکهای خصوص میندازه،.
م.ع
اخباربانک عزیز :

انتشار اوراق مشارکت و قرضه با امکان بازخرید قبل از سررسید یک اقدام استاندارد جهانی است ضمنا با فروش اوراق قبل از سررسید سود این اوراق تا ۱۷ درصد افت میکند و سود سالانه اوراق ۲۲ درصد است , من که پولمو تو بانک دولتی نمی گذارم ولی خدا را خوش نمی آید که زیرآب بانکهای دولتی را هم بزنی , خیلی از مردم مشتری بانکهای دولتی هستند .
از سایت وزین اخباربانک انتظار داریم از تمامی بانکها و موسسات , چه دولتی یا خصوصی , مجاز یا در شرف تاسیس , حمایت کنید.
حمایت شما از نظام بانکی = حمایت از اقتصاد کشور و پول مردم.
Iran, Islamic Republic of
کلاه برداری مدن همینه دیگه!
سرریز
معاون اول رییس جمهور قبل رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود به قوله بچه ها کار بالا محمد اباد است از دست خدا که کاری بر نمی اید اگر ابوالفصل العباس یک کاری بکنه
از بانکها جز اختلاس توقع دیگه ای نیست
از بانکها جز دادن پاداش به کارمندان از پول خلق ا.. کار دیگه ای بر نماید
اگه مردی برو یک روز جای یکی از کارمندان بانک کار کن...!
رضا
دمت گرم....در ضمن آرزوی همشونه که کارمند بانک باشن...افتخاریه که نصیب هر کسی نمیشه
تازه ترین اخبار