۰
۳
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۳
معاون نظارتی بانک مرکزی خبر داد:

اقدام قضایی برای موسساتی که از نام ائمه استفاده می‌کنند

سود بانکی برخی از موسسات نزدیک به خودکشی است
اخبار بانك: معاون نظارتی بانک مرکزی درباره نگرانی‌ها از افزایش نقدینگی در سطح جامعه گفت: درست است که نقدینگی افزایش یافته، اما بانک مرکزی توانسته با عملکردی مناسب وضعیت را مدیریت و در جمع آوری نقدینگی های سرگردان موفق عمل کرده است.
اقدام قضایی برای موسساتی که از نام ائمه استفاده می‌کنند
به گزارش «اخبار بانك» به نقل از نسيم، حمید تهرانفر افزود: نظام بانکی توانسته با نرخ سود بانکی که از سوی شورای پول و اعتبار تعیین می شود در جذب منابع کشور مؤثر باشد و به مانند گذشته که نرخ های آزاد موجب افزایش نقدینگی سرگردان و رقابت بین بانک ها بود، نشود. 

معاون نظارتی بانک مرکزی همچنین در پاسخ به اینکه افزایش نقدینگی اقتصاد کشور را با چه چالش‌هایی مواجه می‌کند، تصریح کرد: اجازه بدهید به این سوال پاسخ ندهم و بهتر است جوابش را از همکاران دیگر من بخواهید. 

تهرانفر در خصوص نرخ سود بانکی برخی از موسسات مالی و اعتباری به نسیم اظهار داشت: این موسسات فعالیت غیر مجاز دارند و برای ادامه حیاتشان دست به کارهایی می‌زنند که در واقع ما آنها را تعبیر به خودکشی می‌کنیم. این موسسات در حالی نرخ‌های سود بیشتری پرداخت می‌کنند که با درآمد آنها برابری ندارد؛ در حال حاضر هیچ فعالیت اقتصادی در کشور سودآوری آنچنانی ندارد که این آقایان دارند به سپرده‌هایشان سود می‌دهند. 

وی با بیان اینکه طبیعی است که سرنوشت مشخصی در انتظار این موسسات غیرمجاز است، گفت: اینها اگر نتوانند خودشان را کنترل کنند و تحت قاعده و چارچوب بانک مرکزی حرکت کنند با مشکلاتی مواجه خواهند شد که دامن خود و سپرده‌گذارانشان را می‌گیرد. 

معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص راه‌کار مقابله با موسسات غیر مجاز به نسیم تصریح کرد: ما این موسسات را در دایره موسسات مجاز تحت نظارت بانک مرکزی قرار نمی‌دهیم و این بزرگ‌ترین آسیبی است که به آنها وارد می‌شود. از سویی مردم هم هوشیار شده‌اند و فرق موسسات مجاز با غیر مجاز را می‌دانند و به همین دلیل سرمایه‌های خود را از موسسات غیرمجاز خارج کرده و به موسساتی می‌برند که تحت نظارت بانک مرکزی باشد. 

تهران‌فر درباره رعایت نرخ سودی که بانک مرکزی برای بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تعیین کرده است، اذعان کرد: هم‌اینک نرخ‌های سود بانکی تحت کنترل بانک مرکزی در حال اجرا است و گزارش‌هایی که بدست ما رسیده نشان از این دارد که اکثر بانک‌ها و موسسات این نرخ‌ها را رعایت می‌کنند و اگر در این مسیر بانک یا موسسه‌ای خللی ایجاد کند، حتما با آن برخورد خواهیم کرد. 

وی درباره اخطار به موسساتی که از نام ائمه اطهار استفاده می‌کنند نیز تاکید کرد: متاسفانه با وجود اخطارهای فراوان به این موسسات، هنوز برخی از آنها تخلف کرده و از مصوبه بانک مرکزی در خصوص عدم استفاده از اسامی ائمه اطهار در نام موسسات خود، سرباز می‌زنند و به همین دلیل ما این موارد را ازطریق مراجع قضایی در حال پیگیری هستیم.
https://akhbarbank.com/vdceex8x.jh87ni9bbj.html
مشاهده نظر مخاطبان
سعید
Iran, Islamic Republic of
یکی از این موسسات که خیلی هم قدرتش زیاده وابسته به جایی هست و مطمئنا بانک مرکزی نمیتونه اسمش رو تغییر بده
منظورت موسسه ی شخصیه اقای فلان در شهرستان فلان در خراسان رضوی است؟
سیاوش
جهت اطلاع آقای معاون نظارتی: امروز بانک مسکن برایم سپرده 25% باز کرد!!!
تازه ترین اخبار