۰
اخبار بانك: ضوابط صدور و اجرای مصوبه های اعتباری بانک توسعه صادرات تدوین شد.
به گزارش «اخبار بانك»، جدیدترین ضوابط و الزامات برای صدور و اجرای مصوبه های اعتباری تسهیلات و تعهدات کوتاه مدت و میان مدت در بانک توسعه صادرات در قالب یک دستورالعمل واحد تدوین شد.

بر اساس این گزارش:ضوابط یاد شده توسط سه مدیریت امور برنامه ریزی و بهبود روشها ، امور حقوقی و امور اعتبارات این بانک تدوین و برای اجرا ابلاغ شده است.

هدف ازتهیه و تدوین این دستور العمل ، گردآوری مجموعه ای از اهم ضوابط و الزامات مورد نیاز در تهیه و اجرای مصوبات اعتباری بوده که به موجب دستور العمل ها و بخشنامه های مختلف و متعدد به واحدهای مربوطه ابلاغ گردیده و کارشناسان و ارکان اعتباری باید با رعایت آن نسبت به تهیه و اجرای مصوبات اعتباری اقدام نمایند.

در این دستور العمل تلاش شده است با توجه به بخشنامه ها و دستور العمل ها و رویه های جاری در بانک مهمترین شرایظ عمومی و اختصاصی مصوبات و تسهیلات اعطایی و تضمین ها و وثایق مورد توجه قرار گرفته تا کارشناسان و ارکان اعتباری با مطالعه آن بتوانند نسبت به ایجاد یک رویه واحد در بانک برای بررسی پرونده های اعتباری و شرایط اعطای تسهیلات و ارائه خدمت به مشتریان اقدام نمایند.

شرایط عمومی مصوبات اعتباری، شرایط اختصاصی برای تسهیلات صادراتی و غیرصادراتی و شرایط تضمین ها و وثایق از جمله مهمترین مفاد دستور العمل یاد شده است.

در بخش مربوط به شرایط اختصاصی تسهیلات صادراتی به تسهیلات پرداختی قبل از صدور، بعد از صدور بر اساس اعتبار و برات اسنادی صادراتی پرداخته شده است.
https://akhbarbank.com/vdca66ne.49nwi15kk4.html
تازه ترین اخبار