۰
۱۲
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد در گفت وگو با اخبار بانک:

اعطای وام با سود 16 درصدی برای خرید کالای ایرانی

اخبار بانک: معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد از اجرای عقد مرابحه در این بانک با نرخ جذاب 16 درصد خبر داد.
اعطای وام با سود 16 درصدی برای خرید کالای ایرانی
حمید رضا نجف پور معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد در حاشیه همایش سراسری مدیران کل استان های بانک مهر اقتصاد که در مشهد مقدس برگزار شد در گفتگو با خبرنگار «اخبار بانک» خبر از اجرای عقد مرابحه با نرخ ۱۶ درصد داد.

وی تصریح کرد: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و به جهت حمایت از تولیدات داخلی تلاش کرده ایم با کمترین نرخ ممکنه تسهیلات را در قالب این عقد اسلامی را اجرا کنیم.

نرخ عقد مرابحه ۱۶ درصد و بازپرداخت ۲۵ ماهه

نجف پور با اشاره به اینکه هم اکنون بهای تمام شده پول در بانک ها به بیش از ۳۰ درصد رسیده است خاطرنشان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده در این طرح در قالب کارت اعتباری به نرخ تنها ۱۶ درصد است که به همه شهروندانی که قصد خرید کالای ایرانی دارند پرداخت می شود و بازپرداخت آن نیز ۲۵ ماهه می باشد.

وی گفت: با اجرای این طرح بهای تمام شده تولید کاهش قابل ملاحظه ای داشته و تسهیلات خرد با قیمت مناسب و با هدف حمایت از کالاهای ایرانی به مشتریان پرداخت می شود.

نجف پور ادامه داد: تاکنون بدون تبلیغات رسانه ای حدود ۱۵ میلیارد ریال به بیش از ۵ هزار نفر کارت اعتباری ارائه شده که مبالغ آن ۵ و ۱۰ میلیون تومان است.

پرداخت تسهیلات با رویکرد خدماتی و اقتصادی

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهراقتصاد ادامه داد: پرداخت تسهیلات با دو رویکرد اقتصادی و خدماتی انجام می شود و طی چند سال اخیر بیش از ۶۱ میلیارد تومان که پرداخت شده که ۵۶ درصد آن در حوزه زیرساخت های اقتصادی در راستای فرامین رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

نجف پور بیان داشت: رویکرد خدماتی نیز به جهت حمایت و رونق کسب و کار خرد در بانک مهر اقتصاد پرداخت می شود که اکثر دریافت کنندگان تسهیلات نیز قشر متوسط و رو به پایین جامعه هستند.

پرداخت بیش از ۱۰ میلیون فقره تسهیلات

معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد افزود: در طی ۱۵ سال اخیر که اکثر آن در ۵ سال اخیر بوده حدود ۱۰ میلیون و ۱۳۵ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده ایم که اگر سیستم بانکی به همین شیوه یعنی هدف قرار دادن اقشار متوسط و ضعیف جامعه برای پرداخت تسهیلات در نظر می گرفت اکنون وضعیت اقتصادی بهتری در کشور شاهد بودیم.

نجف پور ادامه داد: اکثر تسهیلات در زمینه خدمات صورت گرفته که آمار آن بیش از ۹۶ درصد با مبالغ کمتر از ۲۰ میلیون تومان است.

یک سوم تسهیلات مهر اقتصاد در قالب قرض الحسنه پرداخت شده

به گزارش اخبار بانک، وی افزود: بیش از ۳ میلیون و ۴۵۰ فقره تسهیلات از مجموع ۱۰ میلیون فقره وام در قالب عقد قرض الحسنه پرداخت شده است.

نجف پور بیان داشت: طرح دیگری که از سال ۹۰ در بانک مهر اقتصاد و پیش از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب در بانک مهر اقتصاد آغاز شده حمایت از مشاغل کم هزینه که نیاز مالی محدود دارند بوده که سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بود که امسال این اعتبار را ۱۰۰ درصد افزایش داده ایم.

وی اظهار داشت: این تسهیلات برای مشاغلی نظیر پرورش ماهی پرداخت شده که نرخ آن ۱۶ درصد و با دوره تنفس ۶ ماهه به تولید کنندگان پرداخت می شود و سال گذشته با اجرای این طرح بیش از ۱۸ هزار شغل بصورت مستقیم ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به آمار معوقات بانک مهر اقتصاد خاطرنشان کرد: هم اکنون معوقات در بانک مهر اقتصاد به زیر ۵ درصد رسیده است که این با اعتبار سنجی مناسب و آموزش صحیح کارکنان بدست آمده است.
https://akhbarbank.com/vdcb5wb5.rhbzfpiuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
ايروني
اين كالاي ايراني فقط مال شركت اسنوا هس اگه راس ميگن تمام كالاهاي شركتهاي ديگر هم شامل شود .
مجید
باسلام حتما شرکت اسنوا رفته با بانک مهر اقتصاد قرارداد بسته دیگر شرکتها هم میتوانند بروند قرارداد ببندند تا مشتریان انها بتوانند وام 15درصد بگیرنند من در کرمان از این وام استفاده کردم خیلی هم راضی هستم
علی سان
اقای مجید راست میگویند شرکتها خودشان نمی خواهند چون به ضرر آنها تمام میشه
حسن
حالا ببینید شرکت اسنوا مال کدام مقام ومسول است که کالای بی کیفیت را بدین ترتیب به فروش می رساند!!!! اگر راست می گویند به من 100میلیون وام به بهره 30% بابازپرداخت 60ماهه با سه ضامن پرداخت کنند
علی
United States
دوست عزیز شرکت اسنوا که بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی در خاورمیانه می باشد در حال حاضر 252 نوع قلم کالا را تولید میکنه و قابل رقابت با برندهای داخل بازار در تمام محصولات
نوید
سلام اقامجید شماک از وام استفاده کردین وراضی هستین لطفا بگین ک چقد وسیله گرفتین وقسط هر ماهش چقده؟
یک سوال خیلی خیلی مهم؟؟؟
لطفا خوانندگان عزیز جوابم رو بدن
ممنون میشم
در لیست اسامی بانکهای مجازی که اخیرا توسط بانک مرکزی اعلام شده نامی از "بانک مهر اقتصاد" به چشم نمی خوره!
چرا؟
از طرفی توسط استاندار کردستان از خدمات این بانک تشکر میکنه و این بانک صحبت از پیروی از بیانات رهبر در پرداخت تسهیلات آنهم به طور نامحسوس می کنه
واقعا تکلیف ما با بانک مرکزی و گزارشات اعلامی این نهاد رسمی کشور چیه؟
قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا .....
دوست عزیز جهت آشنایی با طرح های بانک مهر به شعبه مراجعه فرمایید من خیلی راضیم
اخه این بانک خودش وابسته به ،،،،،،،، میباشد
محمود
سلام از سه تا شركت اسنوا - دوو و سوميش يادم نيست من خريد داشتم فقط به اندازه خريدت بايد قسط بدي مثلا يه تلوزيون ويخچال ميشه 7500ولي به اسم وام ده ميليونيه!
در كل بد نيست
شهلا همایونفر
از بانک صادرا ت دو ماهه که کارت اعتباری گرفتم ولی نتوانستم خرید کنم این کارتها به چه درد میخورد؟؟؟
مرادی
سلام وقت بخیر .کسی میدونه چقد وام کالا میدن و شرایطش چطوریه ؟
تازه ترین اخبار